Kommer ALT for hurtigt
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej.. Jeg er en dreng på 17, som har et meget stort problem.. Jeg har flere gange skrevet til forskellige brevkasser om råd, men har endnu ikke fået noget råd der virker for mig. Mit problem det er, at Jeg kommer alt for hurtigt under samleje. Mig og Min kæreste har været sammen i snart 5 måneder, og har det super godt sammen, uden nogle former for problemer. Men det at Vi ikke kan have sex ordentligt, er ikke spor fedt.. Nogle gange skal Jeh knap nok røre hende dernede med den, inden Jeg kommer, hvor andre gange går der sekunder.. Vi har prøvet start-stop teknikken, Jeg har prøvet at træne selvbeherskelse, tænke på noget klamt under sex (virkede ikke, og var heller ikke det værd) og meget mere, men uden success. Min mor mener det kan være præstationsangst? Andre mener det er fordi Hun tænder mig for meget. Jeg har hørt mange forskellige meninger, men ikke nogen der konkret kan svare på hvorfor. Hvilke metoder er der for at kunne holde længere? Lægemidler? Tekniker før/under/ efter sex? Andet? Vi bruger ikke kondom da Hun er på P-Piller. Vi er begge tjekkede, og lider ikke af nogle kønssygdomme. Vi er hinandens første "rigtige" kæreste. Og vores forhold er meget seriøst. Vi kan også snakke åbent om alt. Vi er også hinandens første partner til samleje (vi var begge "jomfruer" inden.) Tak på forhånd, Venlig hilsen..

Svar:
Hej med dig
Håber at jeg kan hjælpe dig bare lidt hen af vejen for, at du kan finde en løsning, til dit problem. Men det lyder nu til, at du allerede gør utrolig mange ting rigtigt.
Men først og fremmest syntes jeg du skal vide, at 5 måneder med træning ikke er nok, for det tager rigtig langtid, at træne, for nogle kan det tage mange år, med masser af træning. Så du skal blive ved med, de teknikker du allerede bruger. Men der er andre ting du også kan prøve, f.eks. at du onanere inden i skal ses og have sex. Eller i skal skaffe jer nogle kondomer, imens du øver dig, så du bliver mindre følsom. Man kan f.eks. også købe kondomer, med lokalbedøvende middel, så man kan holde sig længere. Det kan du prøve, at eksperimentere med, imens du træner din udholdenhed, da det måske kan være en god start.
Men hvis det irritere dig rigtig meget, syntes jeg du skal prøve, at gå til lægen med det. Det kan være lægen ved lige præcis hvad der kan gøres, eller om der er noget lægemiddel der kan hjælpe.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw