at komme tidligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej cyperhus jeg har kun haft et seriøst forhold og begynder mulig hvis på mit andet. når mig og min ex kælede og hun stak hånden ned i mine bukser tog hun dem hurtigt op igen da der var kommet præsperm på mine underbukser, og jeg viste ikke rigtigt hvad jeg skulle sige. nu er jeg ved at få et godt forhold til en sød pige, da jeg var sammen med hende, kom der præsperm igen,men vi er dog ikke komet så langt endnu i vores forhold( selvom vi diskutere fantasier og hvad der tænder os) men jeg vil helst ikke have det til at ske igen. er der en måde at undgå det på??? og så en anden ting. har oplevet at jeg har problemer med at holde i sengen ( kommer tidligt) men på den anden side har jeg ikke så stor erfaring. nogle gode råd??? plzz hjælp vil gerne have dette forhold til at gå godt. fra den nervøse dreng :S

Svar:
Hej nervøse dreng.
Det lyder da dejligt at du nu har fundet en ny sød pige. Jeg kan godt forstå du kan være lidt nervøs for at det samme skal ske igen med hende den nye pige.
Præsperm
Du spørger om du kan undgå præsperm. Til det bliver jeg nød til at sige nej. Præsperm er en klar væske, som dannes når din penis bliver stiv. Så hvis du bliver tændt og din penis bliver stiv, så vil der automatisk komme præsperm, når du ligger sammen med din pige. Det er helt normalt og det er meget forskelligt hvor meget der kommer fra dreng til dreng.
Præspermen er faktisk en god ting, fordi den som det første rengør dit urinrør, så sæden kan komme igennem urinrøret. Og som det andet smører præspermen penishovedet og forhuden, så den bliver glat, så det glider nemmere når man skal have sex.
Komme for tidligt
Du skriver også at du har problemer med at holde i sengen. Til det har jeg lyst til at sige, at det er helt normalt. Sådan er der rigtig mange drenge der oplever det. Grunden til at du kommer for hurtigt kan skyldes at du er nervøs og måske har præstationsangst. Du skriver selv at du ikke har så meget erfaring og det kan også være en grund til at du måske er endnu mere usikker, når du så skal have sex med en pige. Det er helt okay at have det sådan. Det kan måske hjælpe, hvis I går stille og roligt fremad og snakker om hvad I godt kan lide, så kan du måske slappe lidt mere af det.
Start-stop-teknik
Ellers findes der også en start-stop-teknik, hvis du gerne vil træne til at holde længere inden udløsning. Det går ud på at man skal onanerer lige indtil man er ved at komme og så skal man stoppe, indtil man føler sig klar igen. Der kan godt gå et par minutter. Så onanerer du videre og stopper igen, lige inden du er ved at få udløsning. Det skal du gøre 3-4 gange. Det kan godt være lidt svært i starten, men giv ikke op, for det skal nok lykkes for dig på et tidspunkt. Øvelsen virker bedst, hvis du træner ofte – gerne flere gange om ugen. Der kan godt gå nogle måneder, før du evt. kan mærke resultatet.
Giv jer tid
Men som du selv skriver, så er I ikke kommet så langt endnu. Giv jer bare god tid til at lærer hinanden at kende og fint at I snakker om jeres fantasier og hvad I godt kan lide. Det er godt at gå stille og roligt fremad, så i bliver trygge ved hinanden. Det kan måske også hjælpe dig til at blive mere afslappet når du ligger sammen med en pige. Du kan måske endda fortælle hende hvorfor det er du får præsperm, så hun ikke bliver forskrækket over det. Så behøver du heller ikke være så nervøs for det, når nu I begge ved hvorfor og at der ikke er noget galt i det.
De bedste hilsner Sine