at komme igang igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej. Jeg har en meget stille periode seksuelt og har haft det nu 4 år. Der sker ingenting bogstaveligt talt. Jeg fik et enkelt blowjob for 1½ år siden og havde næsten sex med en, for et år siden, men det er det.
Har i nogen gode råd til at komme igang igen? Jo længere tid der går jo sværere synes jeg det er, og jo mere ligegyldigt føles det også (selvom jeg ved det ikke er ligegyldigt). Det er blevet så fjernt at jeg også har svært ved at forestille mig hvordan det er (var). Når det er så lang tid siden synes jeg også det er svært bare at gå ud i byen at "score", primært fordi det er blevet et meget personligt anliggende, når der er gået så langt tid.
Jeg har overvejet siden scor.dk, og søge sexpartner der, for at komme igang igen (kunne forestille mig at det meste er "startvanskeligheder"). Jeg ved bare ikke om det er mig at bruge en sådan side. Der er jo sikkert 100 liderlige fyre, til hver pige. Hvad er jeres erfaring/råd til den side? Ps. det er damer jeg taler om :) Så mit spørgsmål er, har i nogen gode råd til at komme igang igen. Nogle måder eller steder man kan bruge for at finde et sted hvor man trygt kan komme igang igen. Eller bare nogen man kan snakke med om hvorfor der sker så lidt som der gør, lidt mere indgående en bare en enkelt mailkonference?

Svar:
Hej med dig
Jeg synes du er rigtig god til at forklare hvordan du har det, og om de tanker du har gjort dig. Jeg tror rigtig mange drenge og piger kan genkende det du beskriver.
Det er helt normalt at du i perioder oplever lidt tørke på det seksuelle område og jeg tror det er ligegyldigt hvor gammel man er, så vil det være en udfordring at komme igang iden.
Du skriver at du har overvejet scor.dk, men at du ikke er sikker på at det lige er dig. Du spørger om vi kender nogle steder hvor det er nemt at komme i gang med sex igen.
Jeg synes ikke der er noget galt i at møde kærester, få dates eller sexpartnere på nettet, men som du skriver, så er det vigtigt at du føler dig tryg ved den måde at skabe kontakt på.
Jeg vil også foreslå dig en anden måde at komme igang igen og det er ved at date. Prøv at fjerne fokus en smule fra det seksuelle og så fokusere på at møde nogle piger. Spørg om de vil på datte. Her kan du også bruge datingsider som "dating.dk", men måske er det også en god ide at springe ud i det og spørge nogle af de piger som krydser din vej på arbejdet, uddannelsen eller i byen.
Det kan være svært at komme igang med at date igen og dermed også at få gang i sexlivet igen. Men som du selv skriver, så er det "startproblemer". Du er gået igang med at gøre noget ved det og det er super flot.
Du skriver at du godt kunne bruge en eller flere at snakke med og måske også lidt dybere.
Det er en rigtig god idè og jeg vil først og fremmest anbefale at du snakkeer med et par gode venner/veninder, måske kan de også hjælpe dig med at skabe kontakter til nogle singlepiger.
Jeg vil også anbefale dig chatten her i Cyberhus, den har åben mandag til torsdag kl. 15-19. Her kan du anonymt chatte med en voksen.
Hos sexlinien.dk kan du stille spørgsmål i deres brevkasser. Måske har de nogle flere ideer du kan bruge.
Du er også velkommen til at skrive til os igen, hvis du har brug for flere råd.
Venlig hilsen
Erroll (vikar for Mette)