At komme i pigen.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej drenge og piger. Jeg har dyrket sikker sex i lang tid, men har nu fundet en ny partner. Min nye partner er på p-piller, og jeg vil gerne have samleje uden kondom. Men, skal jeg komme oppe i pigen? Er meget i tvivl om hun vil synes det er "rart" at jeg kommer oppe i hende, men har været bange for at spørge. Vil piger gerne have man kommer oppe i dem uden kondom? Tak.

Svar:
Hej med dig.
Tak for dine spørgsmål.
Det er rart at læse at du har dyrket sikker sex med din tidligere partner. Det viser mig, at du tager ansvar.
Du har fundet en partner som bruger p-piller og nu har du lyst til at prøve at have samleje uden kondom.
Som svar på dit spørgsmål kan jeg nævne, at de fleste piger ikke mærker den store forskel på om drengen bruger kondom eller ej. Hvis der benyttes kondom opfanges sæden og hvis der ikke benyttes kondom glider sæden ud igen. Pigen mærker heller ikke den store forskel om sæden ender i kondomet eller oppe i hende. Så om hun kan lide, at du kommer oppe i hende eller ej, kan jeg desværre ikke svare på.
Derfor vil jeg råde dig til at overvinde din angst og prøve at tale med din partner om dine tanker om, at komme oppe i hende og om hun vil synes det er rart. Hvis du viser hende din tillid i forhold til at tale om dine tanker, kan det være med til, at I gør det I begge to har lyst til.
Sidst men ikke mindst og som du sikkert ved, beskytter p-piller mod graviditet, men ikke mod kønssygdomme. Det kunne også være en god ide´ at tage en snak om det.
Med et håb om at du får talt med din partner
Venlig hilsen Mette