knupper
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er en dreng på 13 år. jeg onanerer 1-2 gange om dagen. her på det seneste har jeg fået en del knupper på pik og pung. 1 hvordan kommer jeg af med dem 2 hvorfor er de kommet (tror at det har noget med onani at gøre 3 er det skadeligt 4 skal jeg går til en læge med det??????..... mvh......MR.?

Svar:
Hej med dig MR
Det er rigtig godt du skriver, nu når du er bange for, at der kan være noget galt med din pik. Men du kan være helt roligt, for det er det sundt og godt for kroppen at onanere.
De knopper du oplever der kommer frem nu, er faktisk et sundheds tegn. De kaldes talgknopper og kommer når man bliver teenager, fordi man begynder og have mange hormoner i kroppen. Disse knopper på pikken beskytter bl.a. din hud på pikken, så huden ikke udtørrer eller får et bakterieangreb. Så du behøver ikke gå til lægen med det, da det er helt normalt og sundt, at have dem. Hvis du har så mange, at de ligefrem er i vejen, kan du godt gå til lægen og få en creme der nedsætter hormon aktiviteten, så du får mindre knopper. Men som udgangspunkt syntes jeg bare du skal være glad for, at du har dem. Hvis du har lyst, kan du læse lidt om dem på dette link.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw