Knep damer med forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kan sagtens trække min gorhud tilbage men når jegonanere tager jeg den ikke tilbage, skal eg begynde med det? Kan det have konsikvenser når jeg skal have sex

Svar:
Hej med dig.
Det er forskelligt, hvordan man onanerer, så det er ikke mere eller mindre rigtigt, at trække forhuden tilbage. Hvis du synes, det er rart uden at trække forhuden tilbage, kan du bare fortsætte med det.
Det har ingen konsekvenser i forhold til at have sikker sex, så længe du sagtens kan trække forhuden tilbage. Når man ruller et kondom på og har sex, bliver forhuden ofte skubbet tilbage helt naturligt, så det skal du ikke være bekymret for. Hvis man har problemer med for snæver forhud, så man ikke kan trække den tilbage, kan det være svært og gøre ondt at have sex, fordi forhuden bliver presset tilbage, når penis skubbes ind i skeden. Men da det ikke er et problem for dig, kan du være helt tryg ved at bruge kondom.
Husk at trække din forhud tilbage med jævne mellemrum, så du kan gøre ordentligt rent under forhuden. Der kan nemt samle sig lidt skidt derinde, der lugter dårligt.
Venlig hilsen
Tanne