Klitoris

brevkassespørgsmål

Klitoris

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

Hej. Jeg har et ''problem''. Min klitoris. Jeg føler ikke at der er så meget nydelse når jeg røre den. Jeg kan sagtens få en dejlig klitoris-orgasme, og jeg kan sagtens nyde at røre den, men jeg føler bare ikke at sådan.. den er så øm. Når jeg knubber klitten, så gør jeg det aldrig i cirkulerende bevægelser, fordi det ikke rigtigt er behageligt, ihvertfald ikke med flere fingre, men med en er det sådan ok.. Jeg plejer at gøre det sådan op og ned tror jeg. Jeg kan sådan heller næstem aldrig få orgasme, hvis ikke jer ser eller læser noget som hidser mig op. Når jeg er i bad og bruger slangen, så er det RIGTIGT dejligt for mig, og jeg kan komme sådan hurtigt. Det er aldrig noget jeg har tænkt, og her for tiden sætter jeg spørgsmål ved alt ved min krop, jeg er heletiden bange for at jeg er unormal, men det er vel normal i teenagte årene. Tror du der er noget i vejen? - Og nej, jeg kan ikke tage til lægen hvis du ville anbefale det.

Svar:

Hej med dig!

Som du selv siger, så er det meget normalt at bekymre sig om sin krop i teenager-årene. Mange er som dig bange for at være unormale, og man bliver lidt usikker på det hele. Så det er rigtig fint, at du skriver herind med dine bekymringer.
Men jeg tror bestemt ikke, der er noget i vejen.
Det er helt forskelligt fra pige til pige, hvordan ens klitoris ser ud, og hvor følsom den er, og hvordan det er rart at røre ved den - om det skal være i cirkler eller op og ned eller med bruseren, eller hvordan det skal være. Det der er vigtigt, er at man finder ud af præcis, hvad man kan lide. Det er fint at prøve sig lidt frem, for at lære sig selv bedre at kende og finde ud af, hvad man synes, der er rart, og hvad der ikke er. Men der er ikke noget, der er rigtig og forkert - nogen kan lide noget, andre noget helt andet. Og nogens klitoris er meget følsomme, andres ikke helt så meget. Så jeg tror ikke, du skal bekymre dig om, at der er noget unormalt, men bare bruge tid på at lære dig selv at kende, og vide hvordan du bedst kan lide det.

Venlig hilsen Janni

Janni har svaret på dette spørgsmål