Klitoris?

brevkassespørgsmål

Klitoris?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 4 måneder siden

Kære brevkasse.

Jeg er meget seksuel aktiv med min kæreste og jeg elsker ham også, han har bare store problemer med at få mig til at komme. Altså han kan virkelig ikke finde min klit, og det kan jeg heller ikke selv? Vi ved begge to godt hvor den sidder, men det er som om den bare ikke er der. Jeg tænker på om man kan mærke den overhovedet? Jeg har virkelig svært ved at placere den selv, for nogle gange kan jeg godt mærke den sådan overfladisk hvis han leder efter den. Men uanset hvor længe han leder og prøver at fjerne min 'forhud', kan jeg bare ikke mærke noget, og jeg tænker da, at jeg burde være sikker når han rammer den, men jeg kan bare ikke mærke forskel uanset hvor han rør mig dernede.

Jeg vil til gengæld også spørge om man kan få en g-spot orgasme? For han kan godt finde mit g-spot, synes bare ikke rigtig det giver mig klimaks... :/

Hvad skal jeg gøre? Jeg har læst noget om at få fjernet forhuden hos en læge, så det burde være meget lettere, men jeg ved slet ikke om det er det der er problemet, og synes måske også jeg er lige lidt ung... Jeg vil bare VIRKELIG gerne opleve det, for det er lidt nederen ikke at kunne komme...

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan tydeligt fornemme dine frustrationer over, at din kæreste og dig har svært ved at finde din klitoris. Det kan være rigtig frustrerende ikke at kunne opnå orgasme, men du skal vide, at der er rigtig mange piger, der har samme problem som dig. Og mange kan også godt føle, at det er lidt flovt, at de ikke selv kan placere den, men det er ikke altid ligetil.

Kvinders klitoris har forskellig størrelse og form, og det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, hvordan den mest stimuleres. Klitorisen sidder lige der, hvor ens kønslæber mødes mod maven, og kan føles som en lille ært. Nogen kvinder har meget klitorisforhud, som næsten dækker for klitoris, hvor andre næsten ikke har noget. For nogen skal man næsten ikke røre den, da den er så følsom, og for andre er det bedst at stimulere den hårdt. Men det kan faktisk tage ret lang tid at finde den, og særligt for manden, da det er et lidt ukendt område for ham. Så du må ikke blive slået ud af, at I har lidt problemer nu, for der er mange ting I kan gøre. For det første er det ret væsentligt, at du er seksuelt ophidset, da klitorisen vil svulme lidt op, og kan på den måde være nemmere at mærke. Det kan være at I allerede her skal prøve at eksperimentere med forskellige ting, fx prøve at se porno sammen, spille rollespil osv. I skal egentlig bare prøve jer frem for at se, hvad der bedst kan gøre dig ophidset. Derudover kan det være en god idé at bruge glidecreme, når han prøver at stimulere din klitoris. Det kan I købe fx på apoteket eller i matas. Det kan også være, at han skal prøve at give dig oralsex frem for finger, da det godt kan føles anderledes, og det kan være lettere for ham at stimulere klitorisen med tungen. En anden ting I kan prøve er at bruge en vibrator. Mange kvinder oplever at de hurtigere og nemmere kan få orgasme ved sådan en, og den kan hjælpe dig med at lokalisere din klitoris, og samtidig kan du finde ud af, om du egentlig skal stimuleres hårdt, altså at det er godt at der er mere tryk på den. Du kan også læse andre gode råd til at få klitorisorgasme her. Men som sagt kan det godt tage noget tid at få helt styr på sin klitoris og hvordan man bedst får en orgasme. For nogen tager det flere år, og andre får aldrig en klitorisorgasme. Så du må ikke forvente af dig selv, at du skal være ekspert i det nu. Og samtidig tænker jeg også, at det kan blive ekstra svært at få orgasme, hvis det bliver målet. Altså hvis både din kæreste og dig er meget optaget af, at du skal komme, så kan det blive svært at slippe tankerne og slappe af. Så I kan måske begge prøve at øve jer I ikke at have orgasmen som målet, men mere at nyde hinanden og prøve nogle forskellige ting sammen.

I forhold til at få fjernet forhuden, så er jeg faktisk lidt usikker på det. Men klitorisforhuden har til funktion at omdække og beskytte klitoris, så jeg tænker umiddelbart, at det ikke er lige sådan at få det fjernet, medmindre du har en forhudsforsnævring, som kan medføre smerter. Men hvis det er noget, som du spekulerer meget på, så vil jeg anbefale dig at tage en snak med din læge om det og dine muligheder. Men som du også selv skriver, så er du ikke sikker på, at det er den rigtige løsning for dig, og jeg tænker umiddelbart også, at det kan være en idé at blive ved med at prøve dig frem med din kæreste, og så væbne dig med lidt tålmodighed, da det som sagt godt kan tage lidt tid før du føler, at du helt kan placere din klitoris, og at du kan få orgasme når din kæreste stimulerer dig der.

Du spørger også til, om man kan få en g-spot orgasme. Der er faktisk meget usikkerhed omkring g-punktet ved kvinder, og om det overhovedet eksisterer. De fleste mener dog, at det sidder ca. to-fem cm oppe i skeden. Nogen mener dog også, at det er en del af klitoris. Der er nogle kvinder, som godt kan få en orgasme der, men langt de fleste kan kun få klitorisorgasme. Men derfor kan det stadig føles rart at blive rørt der. Så du skal ikke blive frustreret over, at du ikke kan nå klimaks, når din kæreste rører dig der, da det virkelig er svært for kvinder at få orgasme der.

Sidst vil jeg sige, at selvom jeg godt kan forstå din frustration, så kan det være en idé at se det som en fælles opgave at tilfredsstille dig. Så hvis du kan prøve at vejlede din kæreste så godt som du kan og være så åben overfor ham ift. hvad du godt kan lide, så vil det også blive nemmere for ham, at tilfredsstille dig.

Jeg håber, at du kan bruge mine råd.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål