Klamydia

brevkassespørgsmål

Klamydia

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Hej cyberhus.

jeg har nu været på p-piller i 4 måneder og i al den tid har jeg haft en fast kæreste jeg har haft ubeskyttet sex med. vi var begge to hinandens første gang. mit problem er at jeg i dag, efter at have haft ubeskyttet sex i går, har oplevet at det sviede utrolig meget når jeg tissede. jeg så efter med et spejl for at se om jeg kunne have fået en rift, men alt så fint og normalt ud. kan man godt få klamydia efter at have haft ubeskyttet sex i 4 måneder uden at kunne være smittet af andre? en lille ekstra info der måske er nyttig er at jeg har hørt om en speciel form for orgasme piger kan få, hvor de på en eller anden vis tømmer blæren igennem skeden? jeg tror nemlig det var tilfældet i går da noget gennemsigtigt flød ud af mig efterfølgene og det var mere end når min kæreste kommer, det plejer at være mere slimet og hvidt. kan det have været en af disse særlige orgasmer og kan det føre til smærter efterfølgene i/omkring urinrøret?

håber du kan hjælpe mig :) hilsen Maggie

Svar:

Hej Maggie,

Det er godt, at du er opmærksomhed på kønssygdomme, og generelt lytter til din krop, når noget er anderledes!

Hvis hverken du eller din kæreste har haft sex med andre, så kan du ikke have fået en kønssygdom. At det svier når du tisser, kan sagtens være små rifter, som du selv skriver. Disse kan være så små, at de er svære at se. Det skulle gerne gå over i løbet af nogle dage. Hvis det bliver ved med at svide, synes jeg dog, du skal gå til lægen, da svie også kan være tegn på blærebetændelse.

Du skriver, at du har læst om en speciel form for orgasme, som du tror du har haft, og om denne kan være grund til svien. Ligegyldig hvilken form for orgasme du har haft, bør det ikke give dig svie, når du tisser, så det behøver du ikke være nervøs for :-)

Mange hilsner

Christina

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål