Kilden ved onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Har 3 spøgersmål. Har onaneret én gang og jeg kan producere sperm. Er det normalt for en 12 årig? Er det normalt at det kilder ved skridtet når man har onaneret? Når der begynder at sperme skal man så blive ved eller stoppe med at onanere? Hilsen mig.

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig gode spørgsmål du stiller, for du er 12 år og først lige begyndt på onani, så der er mange ting du nok ikke ved om det endnu. Jeg starter bare fra dit første spørgsmål og arbejder mig frem til det sidste.
12 år er faktisk en meget normal alder, at kunne sperme. Men det er stadig helt forskelligt fra dreng til dreng om det sker i den alder. Det vil sige hvis en dreng kan producere sæd som 11 årig, eller måske først som 13 årig, så er det ikke unormalt. Det kommer nemlig helt an på hvornår, kroppen er moden nok til det.
Det er også helt normalt, det kilder i skridtet efter onani. Nogle er endda så følsomme efter de er kommet, at de ikke kan rører stedet uden det er ubehageligt, fordi det kan kilde så meget. Det er fordi der har været pumpet meget blod til dette område og dine nerver er blevet ekstra følsomme, da du spermede.
Når en dreng spermer er det forskelligt fra person til person hvad de syntes er bedst. Nogle kan ikke onanere længere når de er kommet, fordi deres pik er for følsom. Så jeg syntes du skal onanere indtil, du syntes det ikke er godt længere. Så det er lige meget om det er lige når du kommer eller bagefter, bare du får den bedste følelse ud af det.
Jeg håber du kan bruge svarene
Med venlig hilsen Paw