Kan man være 3 i et forhold?
brevkassespørgsmål af
Michelle
16 år
Heii.
Jeg har haft sex i mange år men har i nogen måneder tænkt hvordan det ville være med en pige, så jeg fandt den her pige på nettet som allerede har en kæreste (en fyr) og hun skrev at de søgte en ekstra pige til deres forhold. Har så snakket med dem begge to i en måneds tid og de er pisse søde.
Det var så meningen vi skulle mødes her i sommerferien men kan godt mærke jeg tøver lidt da jeg ikke ved hvordan det bliver at mødes med to personer man ikke har mødt før.
Den anden ting jeg også gerne ville vide var hvordan man har sex 3 personer? Altså ved godt det er en trekant og har osse set porno men ja hvordan ved man hvornår man skal gøre hvad og med hvem osv.
Det sidste jeg gerne vil spørge om er hvis jeg får følelser for dem (har allerede pænt meget tror jeg) men kan man godt sige man har kæreste på for har aldrig hørt om nogen der var 3 i et forhold.
Sorry for de mange spørgsmål håber ikke det for underligt.
Knus Michelle

Svar:
Kære Michelle,
Det gode ved sådan en brevkasse her, er at man kan spørge om lige præcis det man har lyst til og brug for, så det skal du slet ikke undskylde. Der er intet, der er underligt i dine spørgsmål.
Jeg kan godt forstå du gør dig tanker om forholdet til de to andre - og det synes jeg er rigtig fint du gør, især når du mærker at, der er følelser på spil. Når man begiver sig ud i sådan et eventyr, som du overvejer, så er det vigtigt at få styr på forventningerne. Og det er faktisk lige præcis forventinger, som jeg synes er kernen i dine spørgsmål. For ja, hvordan finder man ud af, hvem der gør hvad og med hvem når man er 3. Jeg tænker at en del af det kommer helt af sig selv, så prøv ikke at tænk for meget over det. Men jeg synes til gengæld at det er vigtigt at I får afstemt jeres forventninger inden i har sex. Få f.eks. snakket om I hver især har nogle grænser, som I ikke ønsker skal overtrædes og få snaket om, der er noget særligt I godt kunne tænke jer. Måske har I allerede været inde på det når I har skrevet sammen, og så er det jo allerede en fin start. Det vigtigste er at du går ind i det her med en følelse af tryghed. Det lyder som om du er åben overfor det og har lysten til det og du synes ovenikøbet rigtig godt om de to andre - det synes jeg lyder som en rigtig god start. Jeg tænker at I sagtens kan aftale en dag at mødes, men tænker også at det første møde kunne gå ud på netop bare lige at møde hinanden uden at der skal ske mere. Så du får en endnu bedre fornemmelse af de to, og kan bedre mærke om du har lyst til at se dem igen. Derudover er det vigtigt at huske på du til enhver til kan sige fra. Lige indtil I står ved sengekanten. Føles det ikke rigtigt, så skal du ikke gøre det. Så prøv at have det med i dine tanker - du er ikke bundet til noget og har lov til at sige stop.
Om I er kærester, er også noget i sammen skal finde ud af. I skal også her have afstemt forventninger. Er de to andre ude på en sexpartner eller er de også åbne for at være i et forhold med dig? Og hvad har du lyst til? Mærk efter i dig selv og få en snak med de andre om det. Det er den bedste måde at nå frem til et svar på det spørgsmål. Jeg vil også råde dig til at møde dem før du kalder dem dine kærester. Man kan opleve rigtig god kemi når man skriver sammen, men jeg synes du skal finde ud af om kemien også er til stede når i mødes i virkeligheden.
Uanset hvad du beslutter dig for, vil jeg ønske dig en dejlig sommer med masser af gode oplevelser.
De bedste hilsener,
Charlotte