Kan man opbevare brugte bleer?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey folkens, jeg har nogle forholdsvist foruroligende spørgsmål, der måske kan vække afsky hos nogle af jer her på Cyberhus.
Her sidste sommer var jeg så heldig at være skænket en lillebror ved navn, Falmar. Det er ufatteligt fedt, selvom aldersforskellen
måske er rimelig stor, er jeg bare glad for at have en lillebror. Nå, men her kommer min beretning om "Babyafførring i ble".
Et par uger efter min lillebror var blevet født, blev jeg bedt om at passe min lillebror, da mine forældre skulle ud og "Tæve Butler
Jensen", som de så fint kalder det. Nå, men her er så beretningen om min fantastiske oplevelse. Da min lillebror skulle "Lukke
negerbarnet ud", fandt jeg lugten af babymos i afførringsform nået så behagelig. Faktisk så behagelig, at den sprudlende mellem
benene begyndte at blive hård. Efter jeg skiftede min lillebror og han fik en ny ble på, tog jeg den brugte ble med min lillebrors
afførring med ind på mit værelse og lavede ikke andet end at lugte og lugte til dette fantastiske afførringsvidunder.
Som I kan se, er jeg ikke en helt fungerende teenager, men jeg stødte desværre ind I et problem. Efter en 4-6 dage, begyndte
bleen langsomt at lugte noget så ulækkert, og ville egentlig bare vide om I har "tips" til hvordan man kan opbevare goderne over
længere perioder, i tilfælde af at man nu skulle være så heldig at skifte lillebror igen. :P
Nå, håber på et hurtigt svar, hilsen en noget så forunderlig og rimelig syg (meget meget syg) teenager-boy. ;-)

Svar:
Hej med dig,
Tillykke med din lillebror! Dejligt at høre, at du synes det er fedt med familieforøgelse.
Det lyder til, at du selv synes det er et mærkelig tændingsmønster du har, men der er faktisk flere, der tænder på afføring. Det er meget forskelligt hvad man tænder på. Der er ikke noget, der kan kaldes en forkert lyst eller en rigtig lyst. Der er nogle lyster, der er mere typiske end andre og så er der også de lyster, der er forbudte, som man derfor ikke må udleve, men det er der ikke tale om her. Det er ikke forbudt at tænde på afføring.
I forhold til at du spørger hvordan man kan opbevare afføringen uden at det kommer til at lugte, så har jeg ikke et godt tip. Afføring er et affaldsprodukt, dvs. "affald", som kroppen ikke skal bruge mere. Det er ikke særligt holdbart og kan derfor ikke opbevares særlig lang tid før det begynder at lugte rigtig dårligt. Så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Jeg bider dog mærke i, at du betegner dig selv som "en meget syg teenager". Det lyder til, at du måske selv føler lidt afsky overfor at du tænder på afføring? Det kan være svært at acceptere noget ved sig selv, som man ikke synes er normalt. Måske kunne det være en ide for dig at snakke med en om din lyst og særligt om dit forhold til at have den lyst, så du kan få det godt med at være dig? Hvis du har mod på det og synes det lyder som en ide, så kan du gå til lægen og høre om han/hun kender en psykolog eller sexolog nær dig, som du kunne snakke med om det. Da det ofte koster penge at gå til psykolog/sexolog, så skal du måske overveje om det er noget du bliver nødt til at snakke med dine forældre om. Hvis ikke du synes de skal vide noget om det, så kan du måske spørge om du kan få lov at se en psykolog uden at fortælle hvad det drejer sig om. Det er i hvert fald noget du kan overveje.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Med venlig hilsen Astrid