Kan man få sexsygdomme af blowjob?

brevkassespørgsmål

Kan man få sexsygdomme af blowjob?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej. Jeg er en pige på 13 år, som har en fantastisk kæreste som også er 13. I går da vi var sammen gav jeg ham et blowjob. Flere gange faktisk.. Nu er jeg lidt nervøs for om jeg kan have fået en sexsygdom? Han kom ikke... Håber i kan hjælpe mig.

Svar:

Hej med dig

Det lyder dejligt du har en fantastisk kæreste og jeg syntes det er godt du skriver til os, så du kan få svar på dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå hvorfor du er nervøs, for det er ikke rart hvis man er blevet smittet med en sexsygdom.

Der er faktisk chance for at blive smittet med en sexsygdom, selvom man kun har givet et blowjob og drengen ikke kom. Der er nemlig nogle sexsygdomme som smitter igennem noget der hedder slimhinderne. Slimhinder har man i f.eks. næse, øjne, ører, numsen men også i mund og i skridtet. Det vil sige hvis din kæreste har en sygdom som smitter på den måde, er der en lille chance for at du er blevet smittet.

Men jeg syntes ikke du behøver at være så nervøs, for det betyder også at så skal din kæreste have fået sygdommen fra en anden som har sådan en sexsygdom og da han er 13 år gammel er chancen for han er blevet smittet, også lille.

Noget rigtig godt som du kan gøre er at snakke med dine forældre om at tage til lægen, for at få en vaccine mod herpes i underlivet, så du ikke bliver smittet med den form for sexsygdom. Noget andet er, det er en rigtig god ting at bruge kondom, også til blowjob. For det virker nemlig ikke kun så man ikke bliver gravid når man har sex, men også mod sexsygdomme under alle andre former for sex.

En sidste ting jeg vil sige er at der er en lov som siger at personer under 15 år slet ikke må dyrke nogen form for sex. Den lov er nemlig ikke kun lavet for at beskytte børn mod ældre, men også fordi unge ikke altid ved hvad der kan gå galt, eller tænker over alle de ting som kan ske ved det.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw