Kan man blive gravid af at få finger ????

brevkassespørgsmål

Kan man blive gravid af at få finger ????

brevkassespørgsmål af
Den meget nervøse pige!!!!!
14 år
Oprettet 7 år 4 måneder siden

Hej. jeg er en pige på 14 år, jeg har læst lidt på internettet om man kan blive gravid når man får finger. jeg lå med min kæreste og så havet vi ligget og hygget men så har, han selv været nede og rette sin tissemand. Og bagefter stak han dem op i mig. der har måske været lidt ikke sød men precom. og efter der har jeg ikke fået min mens i nu som den plejer at komme.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er blevet nervøs, men det tror jeg nu ikke du behøver at være.

Det er rigtigt at det teoretisk set godt kan lade sig gøre, hvis drengen har sæd på fingeren når han stikker den op i skeden. MEN, det er MEGET usansynligt, at det faktisk sker i virkeligheden.
For at ægget i livmoderen kan blive befrugtet og du kan blive gravid, skal sæden "vandre" et pænt stykke. Det er også derfor at drengen "sprøjter" når han får udløsning. Sæden skal have fart på, for at nå op til ægget.
Samtidig kræver det også at han havde sædceller på sin tissemand da han rettede den. Når drengen har sex eller bliver seksuelt opstemt kommer der pre-sperm ud af tissemanden. Pre-spermen har det formål at "smøre" skeden under sex så det hele glider lidt lettere. Pre-sperm ligner sæd, men indeholder MEGET sjældent sædceller. Og uden sædceller er det ikke muligt at blive gravid.

Så altså...jeg tænker ikke du behøver være nervøs. Det er selvfølgelig svært ikke at være nervøs når nu din menstruation er udeblevet. Her er det vigtigt at sige at menstruationen sagtens kan udeblive, hvis man eksempelvis er stresset eller meget bekymret (eksempelvis, hvis du er bekymret for om du er blevet gravid)

Det bedste du kan gøre for at få vished er at købe en graviditetstest og få det tjekket. De fleste tests kan allerede den første dag du er gået over tiden vise resultatet, så du kan allerede nu får vished.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål