kan jeg være gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en pige på femten år. i onsdags var jeg over ved min kæreste, vi lå helt nøgen sammen han gav mig finger og så gav jeg han handjob, og så imens han gav mig finger lå han og rørte ved sig selv, og kunne mærket han var kommet, så gav han mig finger efter. jeg skulle have haft min mense i går,jeg har rigtig mange smerter i underlivet, og er utroligt bange for jeg kunne være gravid. svar hurtigst muligt. tak på forhånd.

Svar:
Hej Pige 15 år
Tak for din henvendelse, det er dejligt at du skriver herind.
Jeg vil starte med at sige til dig at sandsynligheden for at blive gravid når din kæreste giver dig finger er meget lille.
Smerterne i underlivet kan skyldes mange ting, kan både være fysiske feks. muskelspændinger, smerterne kan også være psykiske eksempelvis spekualitioner.
Det er meget almindelig at have smerter op til sin menstruation og du kan selv være med til at udskyde den ved at bekymre dig for meget om du er gravid.
Hvis du fortsat er bekymret og nervøs for om du kan være gravid, så synes jeg du skal få taget en graviditets test, det kan du allerede gøre et par dage efter du skulle have haft din menstruation.
Graviditetstest kan du få taget gratis hos lægen enten ved en urinprøve eller en blodprøve, du kan også købe en på apoteket eller i Matas, som koster mellem 80 og 120 kr.
Mange Hilsen
Sascha