Kan jeg få orgasme???
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyperhus, jeg har prøvet og onanere mange gange før... Men har aldrig fået en orgasme, er det normalt??.
jeg har ikke fået menstruation endnu, kan man få en orgasme selv om man ikke har menstruation???
Hilsen
F

Svar:
Hej F.
Det er fint at høre, at du udforsker din krop gennem onani. Det kan være en rigtig dejlig ting og en fin måde at lære kroppen at kende på.
Det er helt normalt, at du ikke har prøvet at få en orgasme. Det kan tage lidt tid og kræve meget øvelse at opnå orgasme, så giv dig god tid og prøv evt. at onaner på forskellige måder, med forskellige hastigheder osv. Måske vil det lykkes for dig? Man kan sagtens få orgasme, selvom man ikke har fået menstruation. Menstruationen er blot et tegn på, at din krop ændrer sig fra at være en pigekrop til at blive en kvindekrop, som er klar til at blive gravid og få børn. Den har således ikke noget med orgasme at gøre. Hvis du har lyst, kan du læse mere om onani her.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde