Kan jeg blive gravid hvis?

brevkassespørgsmål

Kan jeg blive gravid hvis?

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej. Jeg vil lige spørge jer om, kan man blive gravid, hvis drengens kønsdel rør pigens skede? Uden altså at være oppe i pigen?

Svar:

Hej med dig

Det er et super godt spørgsmål, og det er der faktisk mange der er i tvivl om. Nej, du kan ikke blive gravid på den måde. Fyren skal sprøjte sin sæd op i skeden på dig. Hvis du er bange for at blive gravid, så har du massere af muligheder for at beskytte dig selv.

Der findes mange former for prævention bl.a. p-piller, kondomer, p-ring osv. Du kan prøve at snakke med din læge om den bedste løsning for dig.

Prøve også at læse den her artikel om hvordan man bliver gravid.. jeg synes den forklarer det super fint..

Hilsen Maria