Kan ikke slappe af...

brevkassespørgsmål

Kan ikke slappe af...

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

hej brevkasse, fin side i har :) ved godt jeg er lidt ældre end andre der skriver her ind og det måske er lidt mærkeligt at jeg spørger om dette... men jeg har et lille problem blandt mange, som jeg har brug for lidt hjælp til.. til at starte med vil jeg gerne informere om at jeg er født FOR TIDLIGT! og jeg har add/adhd, hvis det skulle spille en rolle...(ved ikke om i kender følger af det) er ret uerfaren af mange grunde, men... jeg har svært ved at/få komme/orgasme, jeg har læst lidt på siden her og der står en del steder at det kræver at man kan slappe helt af.. mit spg. er om i har nogen tricks eller råd til hvordan jeg kan slappe af? -eller om der er andre grunde til hvorfor det er vanskeligt for mig? Hilsen ham med uro!

Svar:

Hej ham med uro.

Tak for dit spørgsmål - jeg kan godt forstå du spørger, for det der med at slappe af og få orgasme kan jo være et vidt begreb. Der kan være mange forskellige måder at slappe af  og opnå orgasme på. Det kan være svært for mange - uanset om man har en udviklingsforstyrrelse som ADD eller ADHD.

Det at du har ADD/ADHD, kan måske godt gøre det lidt sværere for dig at få orgasme/komme. Det er måske ikke så let som for andre, der bare kan onanere også kommer de. Men det betyder ikke at det er umuligt, men blot at du skal forsøge dig lidt frem og finde ud af hvad der virker for dig. Der findes også fyre uden ADD/ADHD der oplever den slags udfordring. Både piger og drenge kan have svært ved at komme.

Når man har ADD/ADHD så kan det opleves forskelligt, som regel kan det ses som om man forstyrres af mange forskellige ting omkring en - der er mange indtryk, som kan være svære at skille ad og derfor kan det være svært at koncentrere sig. Man kan også blive forstyrret indefra og have svært ved at samle sine tanker. Man skal øve sig på mange ting og væbne sig med tålmodighed for eksempel i skolen - det samme kan gælde med onani og orgasmer.

Jeg synes, du skal prøve at finde ud af, hvad der tænder dig. Måske er det porno eller fantasier. Brug det der tænder dig og nyd det. Når det føles behageligt og trygt, så vil det være i det øjeblik du slapper bedst af på. Hvis du jagter en orgasme, så kan det på en måde være som om du presser dig selv, hvilket kan gøre det sværere at komme og få orgasme.

Det er ikke bare sådan lige til, men du kan eksperimentere og prøve dig lidt frem. Hold eventuel en onani-pause en uges tid eller mere - man kan aldrig vide om det sætter gang i noget.

Jeg kan ikke være sikker på, at grunden til at det er problematisk for sig at få orgasme, er fordi du har ADD/ADHD. Men det er noget, som jeg synes du kan prøve at spørge din læge om, hvis du har brug for et mere nøjagtigt svar.

Bare husk at der er mange drenge og piger, som ikke får orgasmer, så let som andre. Det er selvfølgeligt irriterende, men ikke unormalt.

Jeg håber det gav dig lidt svar. Held og lykke med det hele.

Mange hilsner fra Bibi