Kan ikke få den op og stå
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej cyberhus.
Jeg er en 18 år dreng der ikke kan få den op og stå når jeg er sammen med min kæreste.
er der en grund til det?  Og jeg kunne derfor godt tænke mig at prøve Viegra. Hvor kan jeg få fat i sådan noget, uden at jegs skal gå til lægen for at få en resept?
Og er det farligt at tage det når man også tager medicin for ADHD?
På forhånd Tak.

Svar:
Hej Anonym
Øv, hvor er det frustrerende når det ikke fungerer som man gerne vil have det til. Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe.
Du skriver at du ikke kan få den op og stå når du er sammen med din kæreste. Det tolker jeg sådan at det kun er når du er sammen med din kæreste at du ikke kan få penis stiv. Og jeg forstår det sådan at du godt kan få den stiv hvis du onanerer.
Derfor tænker jeg ikke at Viagra er en løsning for dig. Viagra er medicin som særligt ældre mænd kan bruge hvis de ikke kan få rejsning (stiv penis) og hvis det skyldes nogle fysiske problemer. Det er altså mænd der slet ikke kan få stiv penis...hverken sammen med en partner eller alene.
Hvis du godt kan få stiv penis når du onanerer så handler det for dig ikke om noget fysisk, men noget psykisk.
Det mest sansynlige er at du er så spændt og liderlig når du skal være sammen med din kæreste at du faktisk bliver overspændt...og så kan penis godt reagere ved at den ikke kan blive stiv. Og hvis du så har prøvet det én gang er det selvfølgelig naturligt at du er nervøs for at det skal ske igen....og så er der endnu mere pres på for at det skal lykkes...og så vil penis slet ikke "lege med". De fleste kender det som præstationsangst og du kan læse mere om det her
Noget af det der kan virke er at du og din kæreste først og fremmest prøver at snakke åbent om det her problem. Både fordi det kan være rart for dig at du ikke skal gå alene med tankerne omkring det her men også for din kæreste der måske kan begynde at tænke at det handler om at du ikke tænder på din kæreste.
Noget af det der kan virke rigtig godt er at prøve at lave en aftale om at I næste gang I er sammen ikke behøver at have sex. Aftal at I "bare" skal nusse, kysse og kærtegne hinanden. Prøv på den måde at skrue ned for forventningerne om at I skal have sex. Hvis I prøver at fokusere på at det føles dejlig at blive røre og kysse kan det lige pludselig udvikle sig til at der kommer liv i penis...ganske enkelt fordi der ikke er nogen forventninger om at det skal blive til sex.
Til sidst vil jeg understrege at der ikke findes nogen måde at for Viagra uden at komme til en læge. Jo, der findes masser af steder på nettet hvor man kan bestille Viagra og andre slags potens medicin. MEN, i bedste fald for du nogle piller der ikke virker og i værste fald kan du blive alvorligt syg fordi der overhovedet ikke er kontrol med meget af det medicin man kan finde og købe online.
Viagra kræver at man går til sin læge og bliver tjekket fordi det ikke er ufarlig medicin. Det er ikke det samme som at tage en hovedpinepille. Det er stærk medicin. Så hvis du stadig har overvejelser omkring at Viagra vil være det rigtige for dig, så må du altså forbi din læge. Særligt hvis du også tager en form for ADHD medicin.
Jeg synes du skal prøve om du ikke kan få det til at fungere, for det tror jeg godt du kan. Snak med di nkæreste og prøv at tage det lidt med ro når I er sammen...så er jeg sikker på det nok skal komme til at fungere.
Mange hilsner
Niels-Christian