kan hun blive gravid????? gerne et meget hurtigt svar tak!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej her forleden dag havde min B-Veninde sex og vi løb tør for kondommer men fortsatte alligevel og så vidt jeg ved så fik jeg ikke udløsning for vi stoppede ´midt i det hele fordi vi var bange for hun skulle blive gravid. kan hun blive gravid af det? for har hørt der kan sidde en smule sæd i urinrøret. hvor lang tid går der ca før sødcellerne dør efter man har haft udløsning fx hvis man onanere? må gerne svares meget hurtigt for er meget bekømret

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan berolige dig med, at der kun er en meget lille risiko for, at hun er gravid, hvis du ikke havde udløsning. Når sæd er udenfor kroppen kan det ikke overleve ret lang tid. Det tørrer ind og sædcellerne dør. Det er omkring ægløsningstidspunktet, der er størst chance/risiko for, at blive gravid. (prøv at find ud af hvor hun var i cyklus).
Sædcellerne skal have det varmt. Så længe de har kropstemperatur overlever de. (sædcellen er levedygtig inden i pigens krop i 2-4 dage)
Der kan godt sidde en smule sæd i urinrøret, efter man har onaneret, men det bliver skyllet ud når du har tisset.
Jeg håber det er svar nok.
Med venlig hilsen Mette Mach