Kønssygdom tjek

brevkassespørgsmål

Kønssygdom tjek

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

hej kan en læge tjekke for de nødvendige kønssygdomme når man har haft ubeskyttet sex i en urinprøve og blodprøve?

Svar:

Hej med dig

De fleste kønssygdomme kan behandles når de opdages tidligt, så derfor er det godt at du er opmærksom på at blive tjekket nu, når du har haft ubeskyttet sex.

Som du selv skriver, så vil lægen normalt tjekke for kønssygdomme gennem en urinprøve. Det er den mest anvendte metode til, at tjekke for kønssygdomme, så der er derfor en god mulighed for at det også er den metode som din læge anvender. Derfor er der ingen grund til at være nervøs for at tage til lægen. Jeg tænker derimod det vil give dig en ro, fordi du så kan blive tjekket og få dine bekymringer ud af verden.

Venlig hilsen Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål