Kønsskifteoperation
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey CyberHus!!!!! Jeg er en dreng på 14 år, homoseksuel, og meget piget! min største drøm er at få en operation så jeg kan blive en pige (så jeg kan gå i hæle uden der ser alt for dumt ud). Men jeg ved ikke hvordan man får det gjort, hvordan man skal sige det til sine forældre, og om det koster noget, og hvordan skal jeg takle min venners reaktioner, når jeg dukker op med bryster :) ?? jeg vil gerne have hjælp hurtigst muligt, fordi det har været noget der har gået mig på i lang tid;( K.h. jeres alles SweetHeart <3

Svar:
Hej SweetHeart, 14 år,
Nogle gange er det fint at have noget at drømme om. Jeg siger ikke du ikke skal have en kønsskifteoperation, men jeg siger at du ikke får nogen før du er færdigtudviklet i starten af 20'erne. Dertil kommer at man skal have et smut forbi rigshospitalets sexologiske klinik til en langvarig observation, samt en psykoligs evaluering, hvor de undersøge om man er psykisk rask. Udvælgelsesprocessen er meget skrap. Så slå koldt vand i blodet SweetHeart.
Det er heller ikke noget man lige kan fortryde, og der kan ske meget oppe i hovedet med seksualitet og lyst de næste 4-6 år.
Så hvis jeg var dig, ville jeg bruge noget energi på at finde mig til rette i den krop jeg nu engang har. Kræver det du går i mere tøset tøj eller direkte klæder dig ud som pige med mellemrum, så er det fint... Men du har den krop og det køn du har i hvert fald 6 år endnu...
Hvis der er mere, så er du velkommen til at skrive igen...
MVH
-Sune