Kønsoperation
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey cyberhus :-). Jeg ved ikke om dette er den rette kategori men så må i flytte spørgsmålet, og nej. det er ikke noget useriøst spørgsmål. Jeg er 15(dreng) og har tænkt meget over at jeg rent faktisk godt ville være pige, jeg aner ikke hvorfor men jeg har gået rundt med den tanke i halvandet år nu her. Jeg ved godt det lyder dumt men er der nogen mulighed for en kønsoperation? Jeg har søgt på google men har intet fundet, og jeg håber i kan svare mig hurtigst muligt. Tak! Mvh Drengen15

Svar:
Hej med dig.
Ja, det må være ret seriøst når det er noget du har gået og tænkt over i halvandet år.
Der er nogle mennesker der får lavet en kønsoperation, fordi de føler sig fanget i den forkerte krop og derfor gerne vil være et andet køn. Du føler måske at du bedre kan lide pigeting end drengeting og det kan være derfor du har lyst til at blive en pige. Det er flere der oplever at have den følelse, så du er ikke den eneste.
Når du stadig er barn, så er det faktisk ikke muligt for dig at få en kønsskifteoperation. Du skal være mindst 18 år, før at det kan lade sig gøre. Det er selvfølgelig ikke så fedt at få at vide, når det er nu, du gerne vil have det. Men faktisk synes jeg det er meget godt at du må vente lidt. Det er en stor ændring på kroppen at få lavet sådan en operation.
Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal gøre lige nu, for der er ikke så mange muligheder.  Du bliver nød til at give det tid endnu. Det kan også være godt vente lidt, så du kan blive helt sikker på ,om du er klar til at forandre din krop med en operation. Hvis du stadig synes det føles som det eneste rigtige når du er 18, så kan du igen prøve at søge efter mere viden om det.
De bedste hilsner Sine