Kønshår Hjælp !!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus
jeg har en rigtigt stor problem så hjælp mig hurtigst som muligt.
Jeg har intimbarberde mig på pikken fordi jeg synes at det var klamt og have så meget hår
dernede. jeg fik røde knopper det kunne jeg holde til men efter 2 dage begyndte min hår og vokse
igen. mit kønshår er ligesom farfar skæg nu jeg kan ikke sidde ned normalt fordi at min kønshår er blevet alt for skrape
jeg kan heller ikke gå!!! Jeg har fortrudt det såå MEEEget!!! Hvad kan jeg gøre så at mit kønshår ikke
er ligesom min farfar skæg. jeg vil ikke sige det til min forældre !

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er irriteret over, at dine kønshår er blevet så skarpe og generende, efter du har barberet dig.
Huden omkring pikken er meget følsom. Den bliver derfor nemt irriteret, når man barberer sig. Når man begynder at barbere sig forneden, vil de nye hår, der vokser ud, være endnu skarpere og stivere, end dem man havde før barberingen. Det kan være ubehageligt, men er helt naturligt.
Det er ærgerligt for dig, at du har fortrudt, at du barberede dig. For at undgå at dine hår er som farfarskæg, synes jeg, du skal være tålmodig og vente, til dine hår vokser ud igen. Det er normalt, at hårene er særligt irriterende lige efter barbering, men efter nogle dage skulle det meget gerne blive bedre. Hvis du er meget træt af hårene, kan du også barbere dem igen. Når man først er begyndt at intimbarbere, skal man nemlig helst holde det ved lige eller lade det vokse helt ud igen for at undgå irritation og røde knopper. Hvis du vælger at barbere dig igen, vil jeg råde dig til at gøre det meget forsigtigt og barbere i samme retning, som hårene vokser. Det er også en rigtig god idé at bruge barberskum, da det skåner huden.
Som et sidste tip vil jeg foreslå dig at smøre en parfumefri creme på de røde knopper. Creme kan berolige huden og måske få knopperne til at forsvinde hurtigere.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Vh. Matilde