Kærester..... eller lyst?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 19 år, som stadig er jomfru, og jeg er ved at blive desperat, så meget at jeg tænker på at købe sex, men det vil jeg helst undgå. Jeg har fået at vide utallige gange, at jeg ser rent faktisk godt ud, men jeg tvivler på det, og mange siger også, at jeg er sød og flink fyr... Men uanset hvor meget jeg prøver, så lykkes det aldrig, jeg vil så gerne have en kæreste, men det går bare aldrig, og det er ikke fordi jeg er genert, jeg prøver virkelig at komme i snak med piger, dog med en lille smule angst for at jeg ikke er for påtrængende osv. Jeg har endda en bog om dating fra en kendt forfatter ved navn david deangelo, den er god, men jeg er kommet til den konklusion, at som mand, når man skal scorer, eller få en kvindes interesse, så skal man være: Arrogant + sjov rolig Selvsikker Kunne drille vedkommende på flirtende måde Aldrig give en kvinde et direkte svar Vær uforudselig altid overraskende Tale om sine ambitioner og sine opnåelser Jeg har aldrig kunne helt mestre det tilsyneladende, hvor så ville jeg måske nok have en kæreste eller kunne score uden de store problemer... Men det gør sgu mig ked af det, og jeg bliver så jaloux, når jeg ser mine kammerater med deres kærester, og jeg ved ikke om jeg faktisk bare vil ha' en kæreste for at prøve eller om det er et forhold, jeg gerne vil ha. Det eneste, jeg endelig er så heldig at have prøvet, er at snave, og det var med en amerikaner, hvor jeg var så dødsens fuld, hvilket hun også var, men hvor vi begge hverken kunne få en fuldendt sætning ud af vores mund uden det blev vrøvl. Hvad kan man gøre, hvor kan jeg søge hen, hvor kan jeg finde kærligheden, skal jeg bare vente på den eller hvordan helvede er denne verden opstillet således at man kan få en kæreste. Er alle kvinder virkelig som et kinesisk pusle spil, der vælger sine ofrer, de vil kontrollere, fordi de har lidt for meget swagger, istedet for at finde sammen med en der rent faktisk har lidt indhold i livet osv? Er der virkelig noget galt med mig? Undskyld på forhånd, jeg aner ikke om dette spørgsmål går under sex, lyst og erotik eller rådgivning.

Svar:
Kære dreng 19 år.
Tak fordi du skriver til Cyberhus og dit spørgsmål er relevant under sex, lyst og erotik.
Udfra det du skriver, synes jeg ikke der er noget som helst galt med dig. Jeg ser en dreng som er en smule usikker på sig selv (det er som om du ikke helt tror på, at du ser godt ud og at du er sød og flink), du tvivler lidt på dit udseende, og du er en smule angst for at være for påtrængende og måske bange for at blive afvist. Det lyder til, at du er tænksom, nysgerrig, har mange spørgsmål omkring det andet køn m.m. Du undersøger endog markedet for om der er noget som måske kunne hjælpe dig: en bog om dating.. Det er fuldstændig naturligt og det virker ikke til du er spor anderledes end mange drenge jeg kender på din alder.
Du skriver at du stadig er jomfru og at du er ved at blive desperat. Når man som du når de 19 år, kan man godt blive utålmodig mht, at afprøve det der med sex og samleje. Nogen gange kan man spænde ben for sig selv, hvis man tror man skal leve op til (at man som mand, når man skal scorer, eller få en kvindes interesse, skal være: arrogant + sjov rolig, selvsikker, kunne drille vedkommende på flirtende måde, aldrig give en kvinde et direkte svar, være uforudselig, altid overraskende, tale om sine ambitioner og sine opnåelser)- Disse forslag er godt at kende til, men allervigtigst er det, at du er dig selv.
Jeg kan godt forstå at du bliver jaloux når du ser dine kammerater med deres kærester, og måske ser det ud som om det er nemt for dem. Når det er svært for dig kan det være at du tænker alt for meget over tingene. Hvis du prøver at sende din energi ned i dit hjerte og din mave, så vil der ske det, at du mærker og sanser dig selv og den pige du vælger. Det kan være svært i starten, men det er en god følelse at have kontakt til sit hjerte og sin mave. Det der sker når man er beruset, er at man slipper sin kontrol og sine tanker i hovedet. Man bliver lidt mere fri og lige glad. Derfor virker alkohol, men der er bare det at man ofte ikke har sig selv helt med og måske ej heller husker så meget af det der skete!
Så når du spørger mig direkte om hvor du kan søge hen og finde kærligheden, så tror jeg at du først skal prøve at finde den i dig selv, (ved at mærke efter, hvad vil din krop, hvad er dejligt, hvad mærker du og hvor i kroppen mærker du følelsen). Det er ikke alle kvinder der er som kinesiske puslespil. Tænk på at kvinden også kan være usikker, nervøs, uerfaren, angst mm. Hvis du tænker dig selv som kvindens offer kan jeg godt forstå at du synes det er op ad bakke og svært. Hvis du prøver at tænke på kvinden som en du har lyst til at lære at kende og som en medspiller i stedet for en der vil tackle dig og gøre dig ondt.
Husk at øvelse gør mester, så om det er en kæreste eller en kvinde som du kan prøve kunsten af sammen med er af mindre betydning. Husk blot på at tillid og respekt er gode ingredienser hvis man gerne vil finde en partner/kæreste.
Jeg håber du kan bruge mine råd, ellers er du velkommen til at skrive igen og jeg vil prøve at uddybe.
God sommer til dig
Mette.