Kæresten onanerer

brevkassespørgsmål

Kæresten onanerer

brevkassespørgsmål af
laura
18 år
Oprettet 7 år 3 uger siden

Hej cyberhus.

Min kæreste onanerer til porno når jeg ikke er hjemme. Til at starte med fortalte han mig det og han troede at jeg synes det var frækt, men det synes jeg ikke tvert imod, jeg bliver rigtig ked af det og det gør ondt at høre.

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg føler sådan, men jeg jeg tror det er fordi det virker som om han hellere vil sidde og kigge på lækre tynde piger med store falske bryster end at vente til jeg kom hjem. Jeg ved godt at det ikke er derfor han gør det, og at han bare gør det fordi han har lyst til det i det øjeblik. Jeg bliver også skuffet over at han ikke "kan noget" om aftenen for jeg har jo stadig lyst.

Jeg har nævnt det til ham mange gange og til sidst endte han med at lyve for mig og sige at han ikke havde onaneret, selvom jeg kunne se at google historien på vores iPad var stoppet op med porno.

Jeg forstår ikke hvorfor han bliver ved når han ved at jeg bliver så såret over det. hvis det havde været mig kunne jeg ikke få mig selv til at gøre det, hvis jeg vidste han ville blive såret over det.

Jeg har altid sagt det pænt til ham og vi har aldrig diskuteret over det og han har hver gang sagt at han nok skal stoppe.

Min kæreste og jeg bor sammen og har gjort det i over et år. Vi "hygger os" flere gange om ugen. Og jeg afviser ham aldrig når han lægger op til det. (Jeg gør det ikke bare for hans skyld, jeg har har også lyst når han lægger op) vi har før haft et langdistance forhold, hvor jeg selvfølgelig ikke havde noget imod at han selv gjorde det, og det er også fint når han gør det hvis jeg er væk i flere dage, men når det bare er imens jeg er i skole eller sådan noget forstår jeg ikke hvorfor han ikke bare venter.

Svar:

Kære dig

Tak for dit brev. Der er rigtig mange som, ligesom dig, har det svært med at deres partnere ser porno. Det kan der være mange grunde til, men ofte er det fordi de føler sig overset, ikke-prioriteret og mindre værd. De bliver både usikre på både sig selv og det forhold som de er i. De får mange af de tanker som du også selv skriver: vil han hellere se på tynde piger med store bryster end mig? Hvorfor kan han ikke vente til når jeg kommer hjem? Har han ikke lyst til mig?. De tanker kan være meget frustrerende og man kan hurtigt føle sig personligt angrebet og såret. Når det sker, så er det en rigtig god idé at tage en snak med sin kæreste og få fortalt om sine følelser. Præcis ligesom du allerede har gjort. I dit tilfælde har det så ikke betydet så meget andet end at han er begyndt at gøre det i skjul, hvilket nok gør det hele endnu værre. Derfor tænker jeg at der er nogle andre ting du kan prøve.

Se porno sammen med ham og find ud af hvad han så godt kan lide ved det. Måske er det fordi at han tænder på de piger der er med, eller også er det fordi han tænder på den fantasi som de udlever. Mange mænd ser porno fordi det hjælper dem med at udleve en eller anden form for fantasi, som de ikke ellers kan få ud i livet. Er det noget specielt porno han ser? Da han fortalte dig om at han så porno, troede han jo at du ville synes at det var frækt, og det lyder jo til at han selv synes at det er vildt frækt, så måske kan det også betyde at du lærer mere om ham som person, og hans seksuelle fantasier, hvis du spørger mere ind til hvad han godt kan lide. Måske kan du også prøve selv at se lidt porno (alene) og se om der er noget du synes er frækt. Der er mindst lige så mange kvinder som mænd, der ser porno, og igen så handler det ofte om at man ønsker at afprøve forskellige fantasier. Ligesom når man drømmer om en ferie, nyt tøj eller lignende.

Lav konkrete aftaler med ham om hvornår han ser porno. Jeg kan godt forstå at du er træt af at han ikke kan "præstere" lige så godt om aftenen når han har onaneret til porno tidligere på dagen, fordi det så begynder at gå ud over jeres forhold. Det kunne måske være en idé hvis han nu f.eks. kan se porno uden at onanere på de dage hvor I begge to er hjemme om aftenen? Du skriver at I "hygger" jer flere gange om ugen, og det er rigtig fint. Det lyder bare også til at din kæreste måske har et endnu større behov for seksuel tilfredsstillelse, og at det derfor er svært for ham at "gemme" det til senere. Prøv at snakke med ham om det. De fleste mænd er meget modtagelige når det handler om at de f.eks. kan få mere sex. Det kan også være at I skal aftale at hvis han ikke "er klar" om aftenen, så skal det kun handle om dig på de dage. Altså så må han sørge for at give dig en orgasme ved f.eks. oralsex, sådan at du også får noget når du har lyst, selvom han måske ikke lige kan bruge sin penis. Hvis du siger det + hvis du går med til f.eks. at udføre nogle af de fantasier han har (det kunne måske være ved rollespil), så opdager han nok snart at hans eget sexliv er langt sjovere end det der er i pornofilm.

De to forslag handler meget om at du skal forsøge at sætte dig mere ind i hvorfor han godt kan lide porno, og at han skal forsøge at blive bedre til at styre sin "porno-trang". I den forbindelse synes jeg at det er vigtigt at du ved at man ofte bliver vred på den anden over noget, fordi man i virkeligheden er usikker på sig selv. Derfor hjælper det sjældent at lave "regler" eller begrænsninger for den anden, fordi det så kan føles som om at man kvæler den andens frihed. Det er langt bedre at snakke om det og finde en løsning som I begge to er tilfredse med, uden at du skal "forbyde" ham at se porno. Hvis man føler sig presset/kontrolleret i forholdet, så vil de fleste af os begynde at ønske os væk, og jeg tænker ikke at du hellere vil gå fra ham end at acceptere pornoen?

Selvom jeg godt kan forstå at du føler dig såret over at han ikke kan forstå dine følelser, så tænker jeg at det nok er en god idé hvis du prøver at finde ud af hvorfor du bliver så såret når han ser porno, og så måske begynde at arbejde med det istedet for at lave om på ham. Jeg tænker også at du nok ville blive virkelig irriteret på ham, hvis han begyndte at ville ændre på noget som du gør? (Hvis du altså ikke kan se at det er et problem, ligesom han ikke kan se hvorfor pornoen er et problem for dig). Hvis du har flere spørgsmål i den forbindelse eller brug for mere rådgivning, så husk at du altid er velkommen i vores chat.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen

Signe