Kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. er som der står en pige på 15. har den her virkelig dejlige kæreste. han er mega sød og forstår mig mega godt. har haft nogle dejlige oplevelser med ham. vi er nu gået til det punkt hvor vi vil ha sex. føler mig rigtig klar og jeg stoler på ham. ved bare ik om hvor ondt det gør?. hvad hvis man er for stram? hva sker der så?. hilsen pigen med den dejlige kæreste

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
Når man når dertil hvor du er nået, du har lyst til at prøve at have samleje den første gang, kan jeg godt forstå at du spekulerer på om det gør ondt og om du er for stram.
Det er meget væsentligt at du stoler på din kæreste og at I kan aftale, at I ikke går hele vejen den først gang, hvis det gør for ondt på dig. Hvis I har "varmet godt op" hvilket vil sige, at I begge er godt liderlige og har lyst, så producerer du mere saft som glidemiddel. Det er lettere for din kæreste at glide ind i dig. Din kæreste kan eventuelt bruge fingerne først, og forsøge med en, to og tre fingre ad gangen. Så du kan mærke hvordan det vil være når han trænger op i dig. Det kan godt gå lidt ondt, men det er til at holde ud når du har lyst. Der udløses en rus når man har lyst og den kan gøre at det ikke gør så ondt. Desuden hvis man tænker over det, at smerten ikke er farlig, så kan det i sig selv måske sænke den.
Om du er for stram, handler om du er varmet godt nok op og så er det væsentligt at du kan slappe af, selvom det gør ondt. Lad ham glide lige så langsomt ind, hold pause der hvor det gør ondt, træk vejret dybt og kig din kæreste ind i øjnene. Det kunne det også være således at det er dig der sætter dig oven på ham, så du styrer hvor dybt ind han skal komme op i dig.
Hilsen Mette