kæreste for vidt??
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej cyberfolk. min kæreste vil gerne se min bryster. har ikke lyst, men er stadig frisk på at være kærester. Har bare sagt blank nej. Jeg ved godt hvor mine grænser går, men hvad skal jeg sige hvis han prøver på noget igen??

Svar:
Hej pige, 13 år,
Først og fremmest synes jeg det er rigtigt godt at du ved, hvor din grænse går, og at du følger den mavefornemmelse.
Det er tit sådan, at hvis man lader nogen bryde sine seksuelle grænser, uden man er helt klar til det, så kan det betyde rigtigt meget for ens fremtidige forhold til sin krop og sin seksualitet. Derfor synes jeg du skal blive ved med at sige klart nej, så længe du ikke er klar.
Jeg plejer at sige, at hvis ikke du har lyst, så sig nej, bliver han ved, så spark ham i skridtet, så fatter han det nok. Bare for at understrege alvoren i at du skal følge dine egne grænser.
Med Venlig Hilsen
-Sune