Kæreste og ononereing

brevkassespørgsmål

Kæreste og ononereing

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej. jeg har lige fået en kæreste  og jeg hved ikke om jeg så kan tillade mig selv at ononere og se porno

Svar:

Hej med dig!

Hvor er det dejligt at høre, at du har fået en kæreste! Det er dejligt at have en at holde af.

Jeg kan godt forstå, du gør dig tanker om, hvad man kan tillade sig, nu hvor du har fået dig en kæreste. Tingene ændrer sig jo lidt, når man ikke længere er single. Jeg synes, det lyder til, på dit spørgsmål, at du er en rigtig betænksom og sød kæreste.
Mange unge drenge onanerer og ser porno - uanset om de har kæreste eller ej. Det er helt normalt, at man er optaget af det og gerne vil udforske den del af livet. De fleste piger ved også godt, at deres kærester ser porno, og langt de fleste piger respekterer også, at kæresten gør det og har sit privatliv. Faktisk er det også sådan for nogen piger, at de gerne vil have deres kæreste ser porno, fordi det kan inspirere ham til at blive endnu mere spændende at være sammen med i sengen. Det er selvfølgelig ikke alle piger, der har det sådan, og nogle piger så helt sikkert også helst, at deres kærester undgik at se porno og onanere til synet af andre, der har sex. Jeg tror dog, det er de færreste piger, der helt vil forbyde deres kærester at se det. Der kan jo ikke ske noget ved det, og det er ganske naturligt at være nysgerrig og åben ift. sex - også selvom man er i et forhold.

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at finde en balance mellem at være sig selv og gøre, hvad man selv vil og være i et forhold og skulle tilpasse sig hinanden. Det, tror jeg, er noget alle, som har været i et forhold, kender til. Jeg synes, det er vigtigt at kunne være sig selv med hinanden og samtidig respektere hinandens grænser. Det er den balance, der er så svær. Måske det kunne være en god ide at finde ud af, hvordan du selv har det med det. Synes du selv, at du kan tillade dig at se porno og onanere? Det kan nogle gange hjælpe at tænke, hvordan man ville have det, hvis nu det var din kæreste, der så porno og onanerede - ville du have det okay med det? Det kan måske give dig en ide om, hvordan du selv har det med den slags i et forhold? For selv om jeg synes, du har helt ret i, at man skal tage hensyn til den anden, så er det også vigtigt at huske sig selv og ens egne grænser i et forhold.

Jeg er sikker på, at I nok skal finde ud af det hele sammen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Jeg vil ønske dig en god sommer!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål