Jomfruuuuuuu!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej kan man undersøges Vedr. jomfru? (Altså om man stadig er jomfru og kommer til at bløde når man går i seng med en mand) Min historie begynder sådan, jeg er fra en muslimsk familie, det er derfor meget vigtigt for MIG at være jomfru, jeg har onaneret siden jeg var 12 år med fingeren og bruseren, jeg er virkelig besat af det! Jeg har endda ikke fået min menstruation endnu og jeg er 15 år, skyldes det onanering? Det skal lige siges at min mor fik den da hun var i slutningen af 16, og det samme fik min storesøster, men min lillesøster fik den da hun var 13. Jeg vil rigtig gerne hver jomfru, så er jeg det? Håber du giver mig et sikkert svar :) Knuus fra Sarah

Svar:
Kære Sarah.
Tusind tak for din mail til Cyberhus.
Det hænger således sammen at jomfruhinden kan sprænge selvom man ikke har haft samleje. Den kan springe hvis man bruger en dildo, en tampon. Det kan være problematisk for muslimske piger fordi det kræves at hun præsterer en blodplet på bryllupsnatten. Ens egen læge kan se om jomfruhinden er intakt.
Om man har fået sin menstruation eller ej har intet at gøre med om man er jomfru. Når man får sin menstruation betyder det at man er kan få en baby, hvis man dyrker sex med en dreng. Om du onanerer meget eller lidt har heller ikke noget med hvornår du får din menstruation at gøre.
Ofte er det afhængigt af hvornår ens mor fik sin menstruation, det går ofte i arv med tidspunktet. Men hvis man får sin menstruation tidligere som din lillesøster kan det være afhængigt af at hun måske har fået en anden kost, er mere udviklet ( vægt højere end din). Menstruation og vægt hænger sammen. Der skal en vis mængdefedt til for at kønshormonerne kan udvikles.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen Mette.