Jomfru og snart 20
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej! Jeg fylder 20 om en lille måneds tid og synes efterhånden, at det begynder at blive lidt halvpinligt at være jomfru. Også selvom nogle af veninderne fortæller, at fyre kan synes det er nice at man er jomfru og stram. Men det er her mit problem ligger; jeg har prøvet at have sex 2 gange med to forskellige og begge gange måtte jeg stoppe fordi han slet ikke kunne komme op i mig. Jeg synes det var så pinligt og blev rigtig ked af det begge gange. Jeg tror problemet er, at jeg ikke bliver våd nok, samtidig med at jeg er stram. Men det hele er lidt en ond cirkel; for ved godt at det er vigtigt at slappe af når han trænger ind, men det er virkelig svært når jeg i forvejen er så bange for at det skal gå galt igen. Og så slapper jeg jo ikke af og bliver derfor heller ikke våd. Har næsten ikke lyst/mod til at prøve igen, for frygter nedelaget. Det styrker virkelig ikke selvtilliden. Er der noget jeg kan gøre? Det er måske et lidt ukonkret spørgsmål, men skriver nok også bare for at få lidt "opbakning" og for at få at vide at "det er heeelt normalt" og alt det der.. Er glad for at jeg skrev ind :) Kh S

Svar:
Hej S.
Tusind tak for dit spørgsmål.
Jeg er også glad for du skriver til Cyberhus. Herfra får du 100 % opbakning. Allerførst vil jeg støtte dig i at det er helt normalt, det der sker med dig, og det er super, at du ved nøjagtigt hvad det handler om. Jeg synes du er rigtigt god til at beskrive hvad der sker med dig og hvorfor. Det lader til du har brug for nogle gode råd og her kommer de.
1)  Allerførst vil jeg råde dig til at prøve at slippe tanken om, at det er pinligt at være jomfru.
2) Koncentrere dig om at prøve, at nyde din krop og lære den godt at kende. Det vil være godt for dig  at onanere. Kæle for din krop og dit køn. Når du er tryg ved det og kan blive opstemt/liderlig og våd, kan du forsøge, lige så forsigtigt, at stikke en eller to fingrer ind. Hvis du har svært ved at blive våd nok, kan du bruge spyt eller glidecreme. (kan købes på apoteket). Måske onanerer du allerede, så tror jeg det er meget vigtigt at du har tillid til og er tryg ved den fyr du vil være sammen med.
3) Fordi, så kan du nemlig roligt fortælle fyren / kæresten hvordan du har det. I samme øjeblik du fortæller hvordan du har det, vil du kunne slappe mere at. Fordi du nu kan nyde det der sker og ikke behøver være bange for det ikke lykkes. Det giver selvtillid at stå ved sig selv!
4) Det er lidt forskelligt hvad der skal til for at man bliver våd. Nogle bliver "våde" af, at kysse, at forestille sig frække billeder for det indre øje, at nusse hinanden i lang tid, at blive slikket og blidt bidt i øret. Det tager lidt længere tid for kvinder at blive tændte og "våde" end det gør for mænd!
5) Det lyder til du har nogle gode venninder, som støtter dig. Hvis du har lyst, kan du prøve, at høre dem, hvad der tænder dem og hvad de gør for at blive våde. Det er rart at have venninder, man kan spørge om de ting.
Jeg håber du kan bruge mine råd, ellers er du meget velkommen til at skrive ind igen.
MVH
Mette