Jeg vil have sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse
jeg vil gerne have sex med min kæreste men vi er kun 12 og jeg tror kun det er mig der har lyst til sex. P.S. Jeg vil gerne se hende nøgen

Svar:
Hej du
Det er meget naturligt for drenge i din alder, at man begynder at have tanker om, hvordan det mon vil være at have sex og ikke mindst se en pige nøgen. Alle de her tanker og lyster opstår fordi, at der sker så mange ting med ens egen krop - man udvikler sig og hormonerne i kroppen begynder at flyve rundt, hvilket både påvirker ens krop rent fysisk, men også ens tanker, følelser og humør.
Du skriver, at du har en kæreste lige nu, og du har lyst til at have sex med hende og se hende nøgen. Samtidigt skriver du, at du kun tror, at det er dig selv, der har lyst til det. Det lyder derfor som om, at det er en god ide, hvis du prøver at være lidt tålmodig, selvom det måske kan være svært. Sex er meget intimt, da man kommer utrolig tæt på hinanden både rent fysisk men også følelsesmæssigt. Det er derfor enormt vigtigt, at det er noget begge parter føler sig klar på og har lyst til, da man på den måde passer bedst på hinanden, og ikke kommer til at overskride hinandens grænser. Du skriver også selv, at du "kun" er 12 år, og det lyder derfor også lidt som om, at du selv måkse synes det er lidt for tidligt med sex. Den gennemsnitlige alder for seksuel debut er faktisk på 16,5 år. Det er måske senere end mange unge tror, fordi der er så meget fokus på sex og det fylder rigtig meget i tankerne, men alligevel er det noget, der kræver det helt rette øjeblik mellem en dreng og en pige, også selvom man er kærester - og jeg tænker at det er værd at vente på.
Når du skriver, at du ikke tror at din kæreste har lyst, tyder det på at hun ikke er klar endnu. Det her med at vise sig nøgen for en dreng, kan også være rigtig grænseoverskridende for mange piger, og det kan derfor også være at det vil være det for din kæreste. Måske vil hun være bange for, at du ikke synes hun er pæn nok eller måske vil hun bare blive genert ved tanken om at være nøgen sammen med dig. Men jeg tænker, at du kan starte stille ud, og huske på at give din kæreste en masse komplimenter, fortælle hende at hun har flot hår, smukke øjne eller noget helt andet som du især beundrer hos hende. På den måde viser du hende, hvor glad du er for hende, og med tiden kan I blive mere og mere trygge ved hinanden. Måske I kan starte med at kysse og kramme og holde i hånden - det kan være helt fantastisk i sig selv, hvis det er med en man rigtig godt kan lide.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar, held og lykke med kærligheden herfra.
Mange hilsner
Annika