Jeg vil gerne have sex med min kæreste.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er 12, snart 13. Jeg har en kæreste, og vil gerne have sex men ved ikke om han er klar?!? o:

Svar:
Hej med dig.
Hvis du har en dejlig kæreste du er glad for så kan jeg godt forstå at du har lyst til, at prøve at have sex med ham.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din kæreste er, men hvis det er sådan at han er 15 eller derover, så er det faktisk ulovligt for ham at have sex med dig, fordi du er under 15. Den seksuelle lavalder er nemlig 15 år. Så i følge reglerne skal i begge være 15 eller derover inden I har sex. Jeg ved godt, at der lidt kedeligt at høre, men sådan er det bare.
Så selvom du synes du er klar til at have sex, så synes jeg du skal vente et par år endnu med at have sex.
De bedste hilsner Sine