jeg vil gerene ha sex med min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg vil geren ha sex med min kæreste syns i det er for tillig og ha sex med en pige

Svar:
Hej dreng 13 år.
Jeg kan godt forstå, at du er spændt på, at have sex med din kæreste og at det kan være svært at vente på. Så når du spørger så direkte, svarer jeg dig direkte.
Jeg synes det er for tidlige at have sex som 13 årrig. Det bunder i, at jeg tænker på den seksuelle lavalder som er 15 år, som beskytter børn mod at der er nogen som er ældre en den 14 årrige som har sex med dem. Det vil f.eks sige at hvis pigen er 15 så må hun ikke være seksuelt sammen med en dreng på 13 år. Det er forbudt. Hvis begge er 13 år er faktisk også ulovligt, selvom man nok ikke vil straffe hvis begge er 13. Men jeg tænker på at der er risiko (på trods af kondom - hvis man er uheldig og kondomet springer) for at pigen bliver gravid, så jeg synes helt klart du skal vente med at dyrke sex til du er fyldt 15 år. Når det er sagt, er det jo dig der vælger.
Der er så mange ting man kan gøre inden man bliver 15 år. Man kan lære hinanden at kende. Lære at tale sammen om hvad man godt kan lide og ikke bryder sig om. Man kan udvikle respekten for hinanden. Kysse, kramme, give massage, lave hyggelige ting sammen, røre hinandens kroppe, lære de gode steder at røre at kende - dvs de steder hun og du godt kan lide at blive rørt!
De bedste hilsner Mette.