Jeg tænder på min grandkusine. Hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg har en grandkusine som bor i Norge jeg har fået af vide af mine forældre at vi så hinanden engang da vi var 4 år hvor vi var i bad sammen. (det kan jeg selvfølgelig ikke huske) Men for et år siden hvor vi begge var 13 år skulle vi til Norge. Og da jeg så hende var det næsten før mit hjerte stoppede hun var så smuk. Og vi var sammen og snakkede sammen og hun var mega venlig. Og jeg bliver nød til at være ærlig ALLE de lækre piger jeg ser her i Danmark syntes jeg selv er meget selvoptaget. Det virkede også som om hun godt kunne lide mig. Da vi skulle til at sove lå hun, min lillesøster, hendes lillesøster og jeg på madras ved siden af mig. og hende og jeg lå ved siden af hinanden. Men så mens vi lå der trillede hun oven på mig, og hun lavede nogle små hop med kroppen. og så spurgte hun om vi ikke kunne bytte madras. Og jeg blev mega tændt af det. og på en måde også skuffet over at det kun var det hun ville. Da vi kom hjem viste mine venner mig noget på Facebook der hedder "My Top Fans" det giver en liste over dem som tjekker ens Facebook profil mest og hun lå på 2. og på 3. lå min mor fordi hun næsten hver dag er inde for at uploade et foto af mig. Så min grandkusine må tjekke min profil ret tit. Og siden da er vi begyndt at se hinanden sådan 4 gange om året. og hver gang spørger hun mig om jeg har en kæreste. det er de grunde til at jeg tror at hun også kan lide mig. jeg har været meget forelsket i hende. Alle de piger jeg plejer at syntes er lækre ligger jeg næsten ikke mærke til nu for jeg bliver ved med at tænke på hende. jeg har siden da tænkt på hvorfor det er sådan, den lækreste person jeg nogen sinde har set skal selvfølgelig være min grandkusine hvorfor? En af mine gode venner har lagt mærke til at jeg kan lide hende og han syntes at jeg bare skal spørge hende. Han syntes at grandkusiner er langt nok ude i familien til at blive kærester. jeg havde også tænkt på hvordan hendes og mine forældre ville tage det hvis vi blev kærester. Men min mor lagde et biled på Facebook det var min grandkusine og jeg som 4 årige kysse og 2 min. efter det var lagt ud syntes hun godt om det og hendes forædre. hendes mor og min mor skrev i kommentarene at de syntes at det var så sødt. hun var også på besøg i påskeferien hvor hun glemte sin bluse under min sækkestol. så jeg lod som om jeg ikke havde set den og næsten hver time gik jeg hen og duftede til den. det lyder måske mærkeligt men duften af hende får mig virkelig til at blive glad. Det endte med at vores klasser blev venskabs klasse så vi skulle op og besøge dem på et tids punkt næste år. min lærer bad mig så om at visse et klasse biled af deres klasse så det gjorde jeg. og så sagde to af drengene fra min klasse "hende der er da pisse lækker. hende vil jeg scorer" og pegede på min grandkusine. Og jeg blev så vred inden i. Dagen efter ansøgte den ene af dem hende på Facebook, og hun godkendte. det er dog lidt af en lettelse da jeg ved at hun godkender næsten alle der spørger. så besluttede jeg mig at skrive til hende på Facebook (privat besked) så jeg skrev: Mig: Har du en kæreste? :-) Hende: nej :-) hva da Mig: Mærkeligt. Hende: Hvorfor? :-) Mig: fordi du er smuk og sød :-) og så gik der 2 min. og så gik hun Offline og har ikke været Online siden (Jeg skrev det i fredags) men hun har afligevel været Online bare ikke i chaten for hun "Syntes godt" om ting og deler ting. Og jeg ved at man kan gøre sådan at bestemte personer ikke kan se om man er Online. så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre det? er som om min verden går under. og har hun i virkeligheden bare været så sød fordi vi er i familie? Gik jeg for stærkt? Hvad skal jeg gøre? Hjælp mig! P.S. Får man handicappede børn hvis man får bærn med sin grandkusine?

Svar:
Hej med dig
Det lyder til du er rigtig forelsket og det må da være rigtig dejligt, også selvom det er i din grankusine.
Jeg syntes det er rigtig fedt du er så bevidst om hvad du kan lide og ikke lide ved piger, så det er ikke noget forkert i du har forelsket dig i hende, for hun har alle de værdier du godt kan lide.
Der er ikke noget ulovligt i, at være sammen når man er granfætter og kusine, fordi det er så langt ude. Men der er nogle ting, som jeg tænker kan komme i vejen og den ene er den afstand der er imellem jer. For rigtig mange kærester kan ikke holde ud når de bor for mange km. fra hinanden. Så jeg syntes først og fremmest du skal tænke over, om afstanden  ikke er i vejen for, at i kan blive kærester.
En anden ting er som du også kommer lidt ind på, er hvad familien vil sige til det. Det er jo ikke nemt at vide på forhånd, men selvom de syntes det var sødt i kyssede som små, så er det ikke sikkert det er den holdning de har nu. Så det kan sagtens ske de ikke bliver glade ved, at i pludseligt har noget kørende sammen.
Men mest af alt så er det noget i selv bestemmer, jeg syntes bare du skal tænke det godt igennem og det samme skal hun hvis i overvejer, at blive kærester.
Jeg kan godt forstå du er i tvivl, i om hun kan lide dig. For i er jo i familie og det kan sagtens være derfor hun er sådan over for dig. Det er heller ikke nemt og vide uden, at spørge hende, men da du prøvede, virkede det som om hun loggede dig fra på facebook chatten.
Det er svært at sige om det er det der er sket. Måske blev hun genert over det du skrev og ikke viste hvad hun skulle svare. Måske syntes hun også det er underligt, nu når i er i familie.
Jeg kan godt forstå du føler det som om din verden er gået under, for du holder virkelig meget af hende. Men i er i familie og skal nok komme til, at snakke sammen igen. Måske kunne du skrive endnu en privat besked, til hendes facebook mail og forklare du er ked af hvis du gjorde hende ked af det ved at skrive som du gjorde. At du ikke kunne forstå hun ikke havde en kæreste fordi hun er så smuk og sød. Men at du håber i igen kan skrive lidt sammen, fordi du syntes det er hyggeligt.
Hvis du har overvejet alt og du stadig har lyst til, at hun skal være din kæreste. Så kan du måske vælge og skrive en mail til hende, hvor du forklarer du er vild med hende. Men du er trist over hun er din grankusine, for hun er lige den pige som du har lyst til skal være din kæreste. Men måske kan i prøve alligevel, for det er langt ude, at i er i familie sammen.
Jeg vil afslutte ved hurtigt, at svare på dit sidste spørgsmål. Der er altid chance for, at mennesker får handicappede børn, men man har forsket og fundet ud af der er ikke større chance for, at få handicappede børn når man er grankusine og granfætter. Derfor er det også man har valgt i Danmark, det ikke skal være ulovligt.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw