jeg for står det ikke ??
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej ;) jeg har været ind og læse om hvad de andre har spurgt om og hvad de har fået af svar.. og der er noget jeg ikke forstår ?? Man må godt knalde en anden når man er 15.... Men man må ikke knalde en dildo før man er 16.... HVORFOR ???

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du spørger om det - HVORFOR må man knalde, når man er 15 år, men først knalde en dildo som 16 årig?
Sagen er den at der er tale om to forskellige slags lovgivning:
1. Lovgivningen om den seksuelle lavalder er til for at beskytte unge, sådan at de ikke bliver udnyttet eller har sex inden de er fysisk og psykisk klar til det.
2. Lovgivningen om salg af pornografisk materiale og sexlegetøj siger at man ikke må sælge til unge under 16 år. Hvis butikkerne sælger til unge under 16 år, så kan de få en bøde - det bliver altså en kriminel handling for ejerne af butikkerne.
Jeg kan godt se at det er lidt som om det ikke giver mening - for det er ikke nogen lov der siger man ikke må knalde en dildo, når man er 15 år. Men man kan eller må bare ikke købe en dildo, før man bliver 16 år. Der er også nogle butikker der vælger at man skal være 18 år, for at købe sexlegetøj hos dem.
Jeg håber det giver en lille smule svar på det - ellers synes jeg det er et interessant emne at tage fat på i debatten - det kan jo være der er flere som har tanker om det. Du kan evt. også læse denne artikel "Lovgivning om pornoforbrug når du er under eller over 18 år i Danmark" i Lovstuen.
Kh.Bibi