Jeg for kvalme fornemmelse !!
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej Cyberhus. jeg har et spørgsmål. Jeg for kvalme fornemmelse være gang jeg høre mine veninder snakker om deres forhold til deres kærester. Jeg er faktisk meget flov over at skrive det. Men jeg siger det bare som det er. De nævner tit ordet med at de elsker at sutte på den og de kan rigtigt godt lid at de putter den i munden. Jeg for kvalme fornemmelse bare de siger sådan. Siden det har jeg ikke haft lysten til at være sammen med en fyr. Er jeg unormal pige?? mine veninder synes jeg er det. For mig lyder det så meget klamt at jeg heller vil være single og ikke være i et forhold til nogen. Jeg har haft en kæreste men vi kyssede kun hinanden. Jeg har ikke været i seng med ham. Jeg er stadig jomfru. Hilsen Pige 21

Svar:
Kære pige 21 år
Tak for dit spørgsmål til Cyberhus. Lad mig lige slå fast, at der er ingen spørgsmål der er pinlige at stille og at jeg anerkender at du føler dig flov og nej du er ikke unormal fordi du reagerer med at du ikke har lyst til at være i et forhold til en dreng. Jeg undrer mig over at du synes det er klamt at dine veninder har oralsex (læs neden under) og bruger ordet klamt om noget der også kan være smukt og dejligt. Det viser og fortæller mig at der er mange måder at se på sex på. Der er ikke nogen måde der er mere rigtigt at se på tingene på end andre. Jeg stiller dig nogle spørgsmål senere som du kan tænke på:-)
Når man er flov, kan det være man har oplevet eller er blevet opdraget til, at nogle ting giver anledning til at man bliver flov. Derfor er det helt okay, at du får en kvalmende fornemmelse når du taler med dine veninder om deres forhold til deres kærester, som sutter på hinandens kønsorganer. Nogle mennesker er mere udforskende og fremme i skoene, andre (som du) er mere tilbageholdende og afventende.
Jeg har lyst til at spørge lidt ind til dine tanker omkring, hvad det er du synes er så klamt? Hvis man er ren og nyvaskede, så er kønsorganerne lige så rene som et hvilket som helst andet sted på kroppen. Måske kunne det være en udfordring at du prøver at se lidt anderledes på det dine veninder taler om/ tager nogle andre briller på. Måske kan det være at du kunne tage en snak med dem om det du tænker og føler, så det ikke kun er deres liv der er vigtigt. Prøv at få dem til at forstå hvorfor og hvad der får dig til at sige det ikke tiltaler dig. (Er det blufærdighed, misundelse, angst, manglende erfaring, uvidenhed der ligger til grund for at du synes det de laver er klamt?)
Det er helt okay at du vælger at være single, det er der ikke noget i vejen for. Det bestemmer du helt selv.
Lige meget hvad du vælger, så vælger du noget til og noget andet fra.
Bedste hilsner Mette