Jeg kan ikke styre mine følelser ...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en pige på 13 år, jeg er vildt forelsket i en fyr der ryger..både smøger og hash.. Og tror også godt han kan lide mig, ihvertfald så skriver vi hjerter sammen og han har sendt et billede af hans penis til mig og jeg vil vildt godt have sex med ham... Han er ikke selv jomfru og jeg ved jeg er klar til det for jeg har taget min mors dildo op til flere gange hvor jeg lod som om jeg havde sex med ham.. Var også 11 da jeg tog min egen mødom... Men to af mine veninder kan også lide ham:(( men det er første gang jeg har følt sådan for nogen før og har aldrig haft en "rigtig" kæreste... mine veninder ved ikke at jeg han lide ham da jeg har sagt at jeg er vild med en anden... Men i virkeligheden er det løgn.. Jeg får det fysisk dårligt når jeg ikke er tæt på ham og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?? Og kan man godt få det fysisk dårligt af ikke at være sammen med en person?? Jeg føler bare at jeg ikke er normal?..

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig sejt, at du skriver herind, når du er i tvivl om nogle ting.
Det der med at være forelsket i en dreng kan være en dejlig følelse, men kan også gøre én forvirret og i tvivl.
Det lyder til, at du er rigtig forelsket i den her dreng. Det er helt normalt, at man kan få det dårligt, når man gerne vil være sammen med en person, men ikke kan det.
Jeg tænker måske lidt, at det kan være fordi, at du ikke har fortalt dine veninder sandheden, at du får det dårligt.
Du kan jo ikke fortælle dem, om de her dejlige følelser du har og hvad I skriver sammen, når de tror, du er vild med en anden.
Så hvis jeg var dig, ville jeg starte med at være ærlig omkring det, selvom det kan være svært, når dine veninder også selv er vilde med ham.
Spørgsmålet er bare, om det ikke er bedst, at de ved, at han nok også kan lide dig, så de ikke selv tror, at de har en chance hos ham.
Så er jeg næsten sikker på, at du får det bedre, fordi du kan snakke om ham og være rigtigt sammen med ham.
Når jeg læser dit brev til mig, er der nogle ting, jeg særligt har tænkt over eller lagt mærke til.
Du skriver, at ham her fyren ryger hash. Som du sikkert ved er det slet ikke sundt og lovligt.
Jeg håber, at du tænker over, om du har lyst til at være i et forhold med en der ryger hash?  Ihvertfald er det vigtigt at du kan sige fra over for det, så du ikke selv bliver indblandet i rygningen.
Fyren har også sendt dig et billede af sin penis. At sende billeder af sine kønsdele er typisk noget man kun gør, hvis man har været kærester rigtig længe, og hvis man stoler på personen.
Derfor tænker jeg lidt på, om ham her fyren kun vil have sex, eller om han også vil mere end det?
Du skal huske at føle efter i maven, om du er klar til et forhold kun med sex, eller om du selv ønsker mere.
Nu ved jeg ikke om du har sendt et billede tilbage til ham, overvejet det eller om han kunne finde på at bede dig om det.
Hvis det er sådan, synes jeg virkelig du bør tænke dig godt om. Hvis du sender et billede til ham, er det ikke længere privat og kan blive lagt ud på nettet, hvor alle kan se det.
Jeg ville virkelig ikke anbefale dig det, for du bør passe på dig selv.
Det er helt normalt at man på din alder, synes at sex og fyre begynder at blive spændende. Når man er teenager og i puberteten, sker der en forandring med ens krop.
Din krop begynder at forandre sig fra at være en pigekrop til en voksen, kvindes krop. Derfor får man lyst til at udforske sin egen krop og det her med sex.
Alle på din alder begynder at synes, at det ville være interessant at få en kæreste og måske have sex. Det kan være en god ide at tage det stille og roligt som det kommer.
Man skal nok nå både at få sex og have en masse dejlige kærester. Det er aldrig for sent.
Du skriver, at du nogle gange bruger en dildo og ved, at du er klar til at have sex.
Det er en vigtig ting at vide, at der er meget stor forskel på at have sex med en dildo og en fyr. Det er slet ikke det samme.
Nu ved jeg ikke hvor gammel ham her fyren er, men du skal huske på, at den seksuelle lavalder I Danmark er 15 år, fordi det er her, de fleste typisk først er klar til sex.
I gennemsnit har de fleste først sex, når de er over 16 år.
Man kan selvfølgelig godt være klar til at have sex før, og det er okay, hvis begge har lyst.
Men det er virkelig vigtigt, at man mærker efter, om man virkelig har lyst - eller om man skal nøjes med at onanere selv lidt endnu.
Når man har sex med en person, kan man få nogle meget stærke følelser overfor personen, som man skal være klar på.
Man skal også kun have sex med en person, hvis man føler, at det er den rigtige.
Jeg synes, at det vil være en god ide at lære fyren bedre at kende først.
Lav nogle ting sammen, skriv noget mere med ham og find ud af, hvem han er som person.
Det kan være let bare at have sex med en person, men det kan være en svær ting at komme over igen, hvis man senere fortryder det.
Husk at bruge kondom, hvis du beslutter dig for at have sex. Det er den eneste præventionsform der både beskytter mod sexsygdomme og graviditet.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
venlig hilsen Mette