jeg har taget min mors dildo!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
9 år
hej alle sammen, jeg tror min mor har fundet ud af at jeg har lånt hendes dildo. jag fandt det i sommers og har ville prøve den sidden jeg hved ikke hvad jeg skal gøre?
tror i hun kommer til at skælle mig ud eller bare være stolt over jeg er kommet i pupateten.
jeg har leget med min fisse siden jeg var 8 og nu har jeg endelig prøvet min mors dildo men begyndte at bløde rigtig meget og min mor spurgte ind til hvor blodet kom fra jeg sagde at jeg fik næseblod en nat

Svar:
Kære dig
Jeg kan forstå på dit brev at du har lånt din mors dildo og nu er du bekymret over hvad hun vil sige til det, hvis du fortæller det. Det lyder som om det er noget der fylder meget hos dig, og jeg er glad for at du har skrevet ind til vores brevkasse.
Du skriver at du har onaneret i et års tid nu. Det er meget normalt at have lyst til at lege med sig selv når man kommer i puberteten. Det kan være meget forskelligt hvornår man kommer i puberteten, men det begynder for de fleste et sted mellem 9 og 13 år. Det lyder som om at det er begyndt tidligt for dig. At komme i puberteten kan være lidt af en omvæltning, fordi det betyder at din krop begynder at forandre sig, du føler dig måske usikker og du vil opleve følelser som du måske ikke har haft før. Det gælder også lyst til at onanere eller eksperimentere med sin seksualitet. At du er nysgerrig på at bruge forskellige ting, som f.eks. en dildo, til at onanere med, er også helt normalt. Det er altsammen en del af din udvikling, og giver dig mulighed for at lære dig selv bedre at kende.
Du skriver også at da du prøvede din mors dildo, så blødte du meget. Jeg forestiller mig at det måske var en smule skræmmende? Du skriver ikke om blødningen stoppede igen hurtigt eller om den fortsatte. Hvis du blødte meget og det fortsatte i længere tid, kan det enten være begyndende menstruation. Når din menstruation begynder vil jeg anbefale dig at fortælle det til din mor - hun kan fortælle dig om hvad det betyder at få menstruation og hvordan du bruger et bind. Hvis du blødte meget, men det stoppede igen ret hurtigt, kan det være fordi du har taget din jomfruhinde. Det er ikke farligt, men det kan gøre lidt ondt og som sagt give lidt blødning.
Du spørger om du skal fortælle din mor at du har brugt hendes dildo, og hvordan hun vil reagere. Overordnet set er det altid vigtigt at kunne snakke med din mor om hvad der sker i dit liv, og særligt i forhold til din seksualitet, så du bedre kan passe på dig selv. Når det så er sagt, så er det ofte et ret følsomt emne at snakke om, og det kan være at du synes at det er pinligt. Det kan også være at din mor har svært ved at snakke om det, fordi hun måske stadig ser dig som sin lille pige. Derfor kan det godt være at hun reagerer ved at blive sur eller ked af det, men jeg er sikker på at hun også er stolt over at du er ved at blive ung, og at du tør snakke med hende om det. Det kan også være at hun hellere vil have at du får din egen dildo i stedet for at bruge hendes - det kan være at du skal have en som er mindre, og som kun er din. Dildoer er ikke den bedste ting at dele, fordi den kommer i kontakt med mange bakterier. Du skal derfor også huske at gøre den ren efter brug, også selvom du får din egen. Du skal også huske at være forsigtig når du bruger en dildo, og hvis det gør ondt eller du fortsætter med at bløde meget, er det igen ret vigtigt at du siger det til din mor.
Jeg vil anbefale dig at snakke med din mor, selvom det måske kan være lidt pinligt eller underligt. Og husk at selvom hun måske virker sur, så er det nok fordi at hun også lige skal vænne sig til at du er kommet i puberteten.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig Hilsen
Signe