Jeg har sex med min kæreste på 18 år
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har sex med min kæreste på 18 år hun kan godt lig doggystyle og hun kan lide at give blowbjob hun er bare mega dejlig og fræk men jeg ved bare ikke om jeg vil gi hende den hårdt anal nu, gør anal ondt? og gør det ondt på pigen første gang hun for den i skeden? Jeg syntes at det er dejligt at slikke skede, men det er forkert på så mange måder, min mor syntes det er okay jeg er så tidligt igang men må man godt gi den så hårdt man kan? Kærlig hilsen Jacob

Svar:
Hej Jacob.
Vi er alle forskellige som mennesker. Derfor er der også forskel på, hvad vi kan lide og hvad vi ikke kan lide. Det gælder også i forbindelse med sex.
Det betyder at nogle mennesker kan lide analsex og andre kan ikke. Derfor synes jeg faktisk at du skal spørge din kæreste og snakke med hende om hvad hun har lyst til.
• Området omkring endetarmsåbningen er meget følsomt hos både piger og drenge. Derfor synes mange at det faktisk kan være rigtig rart at blive rørt der. Men det er også derfor det kan gøre rigtig ondt at have analsex, hvis endetarmsåbningen og endetarmen ikke er 'varmet op' og udvidet nok.
Endetarmsåbningen og endetarmen er ikke ligeså blød og elastisk som fx skeden eller munden. Derudover har den næsten heller ingen smørelse, så som skedesekret eller spyt i sig. Derfor er det vigtigt at du huske at være forsigtig og bruger en hel del glidecreme, når du skal dyrke analsex.
Det er også vigtigt at du husker at 'varme området op' sådan at endetarmsåbningen landsomt udvider sig. Det kan nemlig medvirke til, at det ikke gør så ondt. Du kan prøve først at føre en finger eller to med glidecreme ind, så du smører indersiden af endetarmen og vænner den til at blive udvidet. Så kan du bagefter prøve at føre din penis ind, hvis din kæreste mener at det er okay og ikke synes at det gør ondt.
Fordi huden i endetarmen er tynd og sårbar, er der stor risiko for smitte af sexsygdomme når du dyrker analsex. Derfor er det vigtigt at du husker at bruge kondom, når du dyrker analsex.
Der findes en hel del bakterier i tarmen og endetarmen. Derfor er det en god idé, hvis du ikke har sex i skede eller mund lige efter du har haft analsex. Du skal derfor altid huske at gøre dig ren, inden du har andre former for sex. Du kan også tisse efter analsex for at undgå bakterier i urinrøret.
• Den første gang en pige har samleje (altså får den i skeden) kan det godt gøre ondt. Især hvis hun ikke er klar og ikke er tændt. Når en pige bliver tændt, så udvider hendes skede sig og den laver skedesekret, som fungerer som en slags smørelse, sådan at din penis glider lettere ind og ud - nogle kalder også dette "at hun er våd". Hvis pigen ikke er udvidet, tændt eller våd nok, så kan det gøre rigtig ondt at have samleje. Men hvis hun er tændt nok, så kan det være rigtig dejligt.
Jeg synes faktisk det ville være en god idé hvis du snakkede med din kæreste om det her med om det gør ondt og hvad hun synes og godt kan lide.
Hvis du og din kæreste ikke rigtig har prøvet at have samleje sammen endnu, så synes jeg faktisk at I skal prøve at gøre det og få det til at fungere sammen, før I går videre til analsex.
Når man har sex er man to personer sammen og derfor handler det også om at det ikke skal gøre ondt og at begge skal synes det er rart. Derfor handler det heller ikke så meget om, om du giver den hårdt. Det handler mere om at det er dejligt og rart for både dig og din kæreste.
Hvis både du og din kæreste synes det er rart at du slikker skede, så er der ikke noget som helst forkert ved det.
Jeg håber du kan bruge mine råd :)
Vinterhilsner Mie