Jeg har onaneret i et år og er stoppet...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg er en dreng på 12 år og har onaneret den gang jeg blev 11 til jeg blev 12 men nu onanere jeg ikke mere men nogle gange har jeg lyst til det men grunden til jeg ikke onanere mere er at jeg har hørt at kan få problemer men kan man godt blive sur og så noget og kan man godt leve lige så godt sex liv uden senere hvis man aldrig onanere mere og hvor har ens forældre enlig onaneret hvor mange procent har eller onanere af dem over 20.

Svar:
Hej Dreng 12 år.
Jeg har aldrig hørt om nogle som har fået problemer og er blevet mere sure af at onanere.
Du kan sagtens få et godt sexliv senere, selvom du ikke har onaneret. Onani er bare en god måde du kan bruge til at lære dig selv bedre at kende og finde ud af hvad du godt kan lide i forhold til sex og onani. At onanere er en helt naturlig ting, som langt de fleste gør eller har gjort.
Da der jo er rigtig mange mennesker, faktisk de fleste, som onanerer eller har gjort. Så vil jeg tro at, ja dine forældre har nok også onaneret engang ... måske gør de det stadig engang imellem. Du kan prøve at spørge dem om de har prøvet at onanere, hvis du gerne vil vide det med sikkerhed.
Jeg ved ikke lige hvor mange procent over 20 der onanerer eller har onaneret, men jeg kan fortælle dig, at det er langt de fleste.
Altså, det er helt i orden og helt naturligt at onanere, men det er også okay, hvis du ikke gør det. Det er noget du bestemmer helt selv. Hvis du får lyst, så kan du bare gøre det.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Venlig Hilsen Mie