Jeg har lyst til at gå nøgen rundt hele tiden....
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år, og har en underlig lyst til at gå nøgen rundt. Senest gik jeg i skole med bare underbukser, fordi jeg synes det føles godt og befriende. Ja det underligt, men jeg vil gerne have folk til at bemærke min bule i bukserne og hvis de vil, må de da også gerne tage fat i den (både drenge og piger). Er Og når jeg er på webcam med nogle venner eller veninder ender det altid, med at jeg står nøgen og danser, fordi det er dejligt, og så tager de screenshots og sender det til alle deres venner, så næsten alle elever på min skole, har en af de mange nøgenbilleder på deres pc, mobil eller lignende. Dog alligevel har jeg intet i mod de har de, derimod synes jeg det er dejligt. Er det normalt?

Svar:
Hej med dig
Der er intet unormalt ved at have lyst til at vise sig sin krop frem. Men det kan have nogle konsekvenser for dig, og det lyder som om du ikke er helt klar over hvad de kunne være. Så derfor deler jeg mit svar op i 2 dele.
1. At ville gå rundt og vise sin krop frem kan være en helt normal følelse. Nogle mener endda at det er en fetisch, altså en seksuel lyst der er indeni ens krop. Og det hedder - at være nudist. At være nudist kræver at man også har respekt for andre mennesker. Det er ikke alle som gider at se en nøgen krop, og hvis du møder den slags meninger, så må du pakke din lyst sammen og respektere det. Derfor findes der strande, saunaer og steder, hvor nudister kan være nudister i fred.
2. Du skriver at du har det okay med at der bliver taget billeder og optaget film af dig, men så skal du vide at de kan have de billeder af dig i meget lang tid. På et tidspunkt kan det jo være at du fortryder at du har gjort det, måske får du endda en ny fetisch. Og så har hele din skole nøgenbilleder af dig.
Så, der er intet normalt i at ville vise sin krop frem, men det er vigtigt for dig at du begynder at tænke over hvem du viser den frem til, og hvad der kan ske i fremtiden, hvis hele din skole har nøgenbilleder af dig.
Mvh
Casper