jeg har lyst

brevkassespørgsmål

jeg har lyst

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej jeg er en pige på 13 der har virkelig lyst til sex men jeg ved ikke om jeg skal prøve i min aller hilsen pigen på 13

Svar:

Hej pige 13 år

Tak for dit spørgsmål:)

Jeg vil starte med at sige at det er for tidligt at have sex som 13 årig, der er en seksuel lavalder som hedder 15 år, det vil sige at det ikke er lovligt at have sex før man er fyldt 15 år, loven er lavet for at beskytte jer unge.

Istedet vil jeg råde dig til at starte med at stimulere dig selv seksuelt, hvis ikke det allerede er noget du gør. Når du oplever den her store lyst, er det helt okay at onanere, det vil sige røre dig selv forskellige steder på kroppen hvor du synes det er dejligt og rart, prøv dig frem, det er en sund måde at lære sin krop at kende.

Det er helt normalt og naturligt at opleve en stor lyst i puberteten, så nyd din lyst, sex med en anden person skal du nok nå, men skal ikke være noget som haster!

Kærlig Hilsen

Sascha