Jeg har en gaming problem

brevkassespørgsmål

Jeg har en gaming problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 4 måneder siden

Hej. Jeg spiller rigtig meget coputer og især Hearthstone/counterstrike/wow/ Når min kæreste er sammen med mig vil hun hele tiden knalde men jeg vil hellere spille hearthstone. En af gangene prøvede jeg at spille hearthstone imens vi bollede hun blev rigtig sur på mig. Jeg elsker min kæreste men er ikke specialt optimal vedrørende sex. Jeg ryger hash tager snush. min kæreste er meget imod det, betyder det noget vedrørende sex? Jeg vil meget hellere sidde og spille computer men har et kæmpe problem..... Jeg ser rigtig meget Hentai på min pc betyder det noget ?

Svar:

Hej Anonym

Det lyder som om du og din kæreste går lidt skævt af hinanden, og det lyder som om I har brug for at sætte jer ned og snakke om hvad det er i hver især har brug for i jeres forhold.

Om man har det godt med sin kæreste eller ej handler selvfølgelig i første omgang om man elsker hinanden. Men nogle gange er det ikke altid nok. For et godt forhold handler også om at være enige om hvad det er man skal sammen.
Jeg tænker at det er meget naturligt at det giver lidt problemer når i er sammen hvis du og din kæreste ofte vil noget forskelligt.

Jeg tror at noget af det der går galt kunne være at du prøver at gøre flere ting på én gang. Altså at du har prøvet at spille samtidig med at du har sex. Hvis sex skal fungere og føles godt kræver det at man er fokuseret på sin partner og det man laver sammen. At man ligesom er "til stede" sammen med sin kæreste. Hvis du prøver at spile samtidig med at du har sex kan jeg forestille mig at din kæreste tolker det du gør som om at hun ikke er vigtig. At det i laver sammen ikke betyder noget for dig.
Derfor tror jeg det er vigtigt at I sætter jer sammen og prøver at snakke om hvad det er i hver især ønsker jer.
Hvis du gerne vil spille en masse kunne det være at du kunne invitere din kæreste ind i spil-verdenen så det var noget I også kunne have sammen en gang i mellem. Til gengæld tror jeg også det er vigtigt at du lytter til din kæreste og også fokuserer på de ting hun gerne vil. Sådan at når I har sex, at du så prøver at fokusere på din kæreste og det i laver sammen lige nu og her, i stedet for at tænke på noget andet du hellere vil.
Det kan selvfølgelig være svært at nyde sex på samme måde som din kæreste gør hvis du har en oplevelse af at det ikke er noget du er særlig optimal til. Måske kan det hjælpe dig hvis du prøver at "slukke" for tankerne om hvordan sex er og om det fungerer og i stedet "bare" prøver at føe hvad der føles rart og ligesom fokusere på det.

Du spørger om dit brug af hash og snush kan have nogen indflydelse på dit sexliv. Jeg må indrømme at jeg ikke kan finde noget info omkring snush, men i forhold til hash er det noget en del har oplevet. Altså at hash godt kan være med til at nedsætte lysten til sex og i nogle tilfælde fjerne den helt.
Så hvis du før har haft lyst til mere sex end du har nu hvor du ryger kunne det måske være en rigtig godt idé at prøve at skrue lidt ned for dit forbrug af hash og se om din sexlyst så også vil stige igen.

At du ser hentai betyder i sig selv, ikke noget for om du har lyst til sex eller om du fungerer godt med din kæreste. Der er masser af mennesker der ser hentai og ser det som en fantasi de kan lide og som de tænder på. Hvis det virkelig er noget du tænder på kunne du måske overveje om det var noget du kunne starte ud med at se sammen med din kæreste. Noget i sammen kunne blive tændt af at se?

Men som jeg nævnte før så tror jeg det handler om at du og din kæreste får snakket om hvad det er I ønsker jer af jeres forhold. Måske kan din kæreste finde mere interesse for nogle af de ting som du går rigtig meget op i, men du skal selvfølgelig også være klar til at sætte nogle af dine egne behov på pause ind i mellem og fokusere på de ting som er vigtige for din kæreste. Det er bare nødvendigt for at et forhold fungerer. At man både er god til at fortælle hvad man selv vil og samtidig lytte til sin partner.

Håber du finder ud af det med din kæreste. Det er i hvert fald tydeligt at det ikke fungerer så godt som det kører lige nu. Hvem ved...måske finder I ud af at I slet ikke passer så godt sammen. Det vil selvfølgelig være vildt ærgerligt, men hvis det er det I når frem til vil det på den anden side også betyde at der måske venter en anden kæreste ude i fremtiden som passer bedre?

Lige meget hvad må starten være at få snakket sammen.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål