jeg gav hende finger!

brevkassespørgsmål

jeg gav hende finger!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

heysan. Jeg gav en pige finger igår, men før det havde vi snakket. Vi var faktisk begge blevet enige om at vi have løst til bare at gennem bolle hinanden. Men jeg er lidt bange fordi min penishoved ikke er ude af selve penisen endnu. >> Har det en betydning?

Svar:

Heysan.

Ja, det har en betydning!

I løbet af din pubertet løsner forhuden sig fra penishovedet. Grunden til at det sidder mere fast når du er ung, er at det beskytter "hovedet" mod indtrængen af snavs. Nu er du blevet ældre, og du er på vej til at blive voksen.

Dit penishoved har ikke helt sluppet forhuden endnu, så hvis du dyrker sex med en pige før forhuden har sluppet kan det genere og gøre ondt. Der sidder desuden en streng på undersiden af penishovedet, som fæstner forhuden. Den kan sprænge/revne og det gør meget ondt og bløder en del. Det er ikke farligt, men ubehageligt.

Jeg vil råde jer til at røre og lege med hinanden. Onaner (Onani betyder at kærtegne sig selv) træk forsigtigt forhuden ned over penishovedet, så kan det være at din forhud slipper.

Med venlig hilsen

Mette mach