Jeg får hele tiden og Stivert på når jeg er sammen med hende
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Nej ar et kæmpe problem med min penis, og jeg kan virkelig ikke styrer den!! Alle dør af grin hver gang jeg får stivert på for alle ved hvem det er jeg sidder og kikker på i min klasse. Det er sådan at jeg er forelsket i den her pige og hver gang jeg snakker med hende eller hun bare rør mig , så bliver jeg stiv, og man kan se det i mine bukser fordi man kan jo de den ikke bare hænger. Så skulle vi arbejde to og to i en hel uge og mig og hende blev sat sammen også sad vi der hjemme, også blev jeg bare stiv også spurgte hun mig om hvad der lige sker for min pik, og hun synes at det var lidt ulækker at bare fordi jeg kunne lide hende så kom den op og stå, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med den?:S

Svar:
Hej Dreng 16 år.
Jeg kan godt forstå, at det kan være nederen, når du får stevert på sådan på tidspunkter, der bare virkelig ikke passer godt. Men du skal vide at det er en helt naturlig ting og du er langt far den eneste, der oplever at din pik bliver 'lidt for livlig' - det sker for rigtig mange drenge på din alder.
Jeg kan selvfølgelig godt se at det kan være rigtig dårligt tidspunkt, når du lige sidder sammen med en pige, som du godt kan lide. Men det er altså en helt naturligt reaktion fra din krop, at du får stivert på, når du tanker på noget eller nogen, som tænder dig - det skal du ikke være flov over, for det er der virkelig ikke noget pinligt ved.
Selvom hun synes det er lidt skørt at du får stivert på fordi du godt kan lide hende, så er det stadig en naturlig reaktion fra din krop. Måske synes hun at det var lidt skørt fordi, at hun faktisk ikke ved at det er helt naturligt.
Der er ikke noget du kan gøre, som virker helt sikkert og lige med det samme, når du får stivert på. Mit råd til dig er at du kan måske prøve at tænke på noget andet og se om ikke det får den til at ligge sig igen. Hvis det er helt håbløst, så kan du måske også prøve at gå væk fra pigen, fx ud på toilettet og tænke nogle andre tanker. Du kan også prøve at skjule det lidt, ved at blive siddende eller ligge noget over 'bulen i buksen' indtil den har lagt sig.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Held og lykke med det hele :)
Venlig Hilsen Mie