Jeg er til små piger
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg er 15 år og er til piger på 5-9 år. Dette har stået på i nogle år, og det bliver værre og værre. Hvad skal jeg gøre? Jeg føler at jeg snart ikke kan holde mig tilbage og måske gør noget dumt...

Svar:
Hej Dreng, 15 år.
Det lader til at være nogle svære tanker du går med, og jeg kan godt forstå du er bange. Det er super godt at du har skrevet til mig, og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Jeg skal starte med at sige at den seksuelle lavalder er 15 år, og at det er ulovligt at have seksuel omgang med børn under 15. Det er en lov der er lavet for at beskytte børn, da det er vigtigt at man både er klar fysisk og psykisk før man har sex. Hvis det sker for tidligt, er det noget der kan påvirke èn resten af livet
Du skriver, at du snart ikke kan holde dig tilbage og er bange for at du gør noget dumt. Det fortæller mig, at du godt ved det er forkert at have sex med 5-9 årige piger, og det er jeg glad for at høre.
Alle har seksuelle fantasier og de kan handle om alle mulige ting. Det der er vigtigt er, at man ikke udlever de fantasier som enten er ulovlige eller sårer andre mennesker.
Derfor synes jeg, at du skal have hjælp nu, så du ikke gør noget dumt og sårer andre mennesker. Du skal også lære at fantasere om et sexliv der ikke sårer andre. Derfor er det vigtigt at du opsøger de muligheder jeg giver dig nu:
1. Fortæl din mor og far om de tanker du går rundt med. De kender dig og måske kan de støtte dig i den hjælp du skal i gang med at få. Det kan også være rart at få lettet sit hjerte over for dem der betyder noget i ens hverdag.
2. Kontakt Janus Centret der behandler og rådgiver børn og unge i din situation. Jeg har snakket med dem, og som regel skal man henvises til dem fra en socialrådgiver. Men de siger at de nogle gange får opkald fra børn eller unge der ikke har snakket med en socialrådgiver, og så finder de ud af hvordan sagen skal gribes an. De har telefon 33 69 03 69.
3. Kig forbi chatten er i Cyberhus..Her kan du anonymt chatte med en voksen der vil lytte og prøve at hjælpe dig. Chatten er åben man-tor fra 14-19.
Jeg håber du griber de muligheder jeg har givet dig, så du kan få hjælp med dine tanker.
Med Venlig Hilsen
Sune