Jeg er så fucking bange.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
kære Cyberhus.
jeg er 14 år og har haft sex med min kæreste. Han har aldrig kommet ind i mig uden kondom, men på et tidspunkt kom han ligesom UDENPÅ min vagina. Og jeg blev så fucking bange og sur på ham fordi han bare gjorde det. Jeg tørte det væk virkelig hurtigt og puttede seriøst hånddesinfektion inde i min fisse. Og så har han været inde i mig få sekunder uden kondom. Og jeg er så bange, det er helt vildt. Der er fem dage til at min menstruation skal (den var for tidlig sidste måned) og jeg har fået øget udflåd hvilket åbenbart er et tegn på graviditet. jeg er så fucking bange, hvor stor er chancen? Jeg er ved at dø.

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå at du er bnge for at der er sket noget. MEN...jeg tænker ikke at der er særlig stor sansynlighed for at du skulle være blevet gravid.
Teoretisk set kan det være sket, men hvis han kun var inde i dig ganske kort og han er kommet på dig og ikke inde i dig så er risikoen meget meget meget lille.
Det med at du nu har fået øget udflod tænker jeg lige godt kan være fordi du har brugt hånddesinfektionssæbe/gele i fissen. Det kan nemlig have forstyrret bakteriebalancen i fissen hvilket også giver øget udflåd.
Alt i alt synes jeg du skal prøve at sige til dig selv at der ikke er sket noget,for det tror jeg helt sikkert ikke der er. Og hvis du om en uge endnu ikke har fået din menstruation, kan du for en sikkerheds skyld tage en graviditetstest. De kan købes i alle supermarkeder.
Men husk også lige at din menstruation sagtens kan udeblive hvis du går og er helt vildt nervøs for at være blevet gravid. Nervøsiteten i sig selv kan sagtens betyde at du får din menstruation senere end sædvanligt.
Mange hilsner
Niels-Christian