Jeg er så bange for at jeg er gravid :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 15 år, der var sammen med en rigtig sød fyr i fredags. Det var ikke min første gang og heller ikke hans, så vi gjorde det i hans bil, og brugte kondom. Men da vi var færdig og han trak sig ud af mig, kunne vi ikke finde kondomet vi tænkte ikke videre over det.. Men i dag søndag, finder jeg ud af at kondomet er oppe i mig, jeg har taget det ud, men er bange for at jeg er blevet gravid da, han jo var kommet i det kondom der har været oppe i mig i næsten 2 dage ?? Jeg tog en fortrydelses pille, igår lørdag. Men er det nok når jeg først har taget det ud i dag ??? Please, svar.. Jeg er så bange :(

Svar:
Hej med dig.
Jeg ikke tror du har nogen grund til at være bange. Når I har brugt kondom vil hans sæd være opsamlet der, selvom kondomet har været oppe i din skede et par dage. Når du samtidig har taget en fortrydelsespille, så er sandsynligheden endnu mindre for at du kan være blevet gravid.
Så ud fra det du skriver, tror jeg slet ikke du har nogen grund til at være bange. Jeg er ret sikker på at du ikke kan være blevet gravid.
Venlig hilsen Sine