jeg er en sød og hjælpsom dreng går til fodbold elsker smukke piger
brevkassespørgsmål af
Mit navn er Bashar kælenavn er BB
12 år
Hej jeg er en dreng på 12 men snart 13 år jeg vil godt have en kæreste men er nærvøs jeg er kristen elsker fodbold ❤️

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes, at det lyder til, at du er en rigtig sød dreng, der leder efter en kæreste. Det kan jeg godt forstå, for det er rigtig dejligt at have en kæreste. Jeg vil forsøge at give dig nogle råd til, hvad du kan gøre for at finde den rigtige pige og for at få denne pige til at blive din kæreste.
Jeg kunne næsten forestille mig, at du allerede har set nogle søde piger i din klasse eller på din skole. Hvis du har det og du tænker, at der er en, du synes er ekstra sød, synes jeg, at du skulle prøve at tage kontakt til hende. Det kan enten være i skolen, men hvis det er for grænseoverskridende, kan du også forsøge at skrive til hende på sms eller andre steder. Det er altid en god huskeregel, at piger elsker at få komplimenter. Her kan du fortælle hende eller skrive til hende, at hun så godt ud i skolen i dag eller du synes, hun er rigtig sød eller andre ting. Gennem hendes svar kan du måske fornemme, hvordan hun har det med dig. Hvis hun svarer på en sød måde for eksempel, hvis hun skriver tak, kan du forsøge at spørge hende, om I skal lave noget sammen en dag. Det kan være uden for skoletid, men hvis det er svært, kan du også starte med at spørge, om I skal ses i frikvarteret. Hvis I så kommer til at ses i frikvarteret eller efter skoletid, kan du efter noget tid - når I har lært hinanden rigtig godt at kende, måske spørge hende, om I skal være kærester.
Du skriver også, at du er nervøs, men det er helt normalt og jeg kunne forestille mig, at den pige du vælger at snakke eller skrive til også bliver nervøs. Det er helt normalt, når det gælder de her følelser, man ikke har haft så ofte før. Derfor skal du ikke nødvendigvis lade dig slå ud, hvis hun bliver genert, når I snakker eller er for nervøs til at mødes uden for skolen. Derfor kan det også være vigtigt at give det lidt tid og ikke spørge hende lige med det samme, om I skal være kærester. Du skriver også, at du elsker fodbold. Her kunne det være rigtig smart, hvis du kendte en sød pige, der også spiller fodbold. Så har I også noget at lave og noget at snakke om, når I ses. En god kompliment kan her også være, at du synes, at hun er god til fodbold.
Jeg ønsker dig alt held og lykke med at finde en kæreste.
Med venlig hilsen Signe.